وجود1771 هکتار بافت فرسوده

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان مساحت بافت فرسوده در شهرهای همدان یک‎هزار و 771 هکتار است، گفت: تراکم نفر در هکتار در بافت‎های فرسوده 160 نفر و در سکونتگاه‎های غیر رسمی 159 نفر است.
کد خبر: ۱۷۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 28 January 2016

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان مساحت بافت فرسوده در شهرهای همدان یک‎هزار و 771 هکتار است، گفت: تراکم نفر در هکتار در بافت‎های فرسوده 160 نفر و در سکونتگاه‎های غیر رسمی 159 نفر است.

به گزارش فارس، محمد رودباری در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و بررسی طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای همدان با اشاره به اینکه استان همدان یکی از استان‌های غربی کشور بوده و با 6 استان زنجان، کردستان، لرستان، کرمانشاه و قزوین همسایه است، اظهار کرد: استان همدان یکی از ممتازترین موقعیت‎ها را دارد چراکه کریدور شرق به غرب از همدان می‎گذرد.

وی با بیان اینکه 59 درصد جمعیت استان همدان شهرنشین و بقیه روستانشین هستند، ادامه داد: 71 درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند در حالی که در استان همدان این آمار پایین‎تر است و این نشان می‎دهد روستاهای استان به خاطر وضعیت کشاورزی بیشتر سکونت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه میانگین هر واحد ساختمان 98 متر مربع است که از آمار کشور کمتر است، بیان کرد: در استان همدان میانگین اعضا خانوار 3.5 و برابر با میانگین کشوری است.

وی افزود: استان همدان دارای 9 شهرستان، 25 بخش، 73 دهستان، 29 شهر و یک‎هزار و 705 روستا است.

رودباری با بیان اینکه از 29 شهر همدان طرح هادی دو شهر در حال تهیه بوده و 27 شهر باقی مانده است، ادامه داد: 24 شهر دارای طرح جامع هستند و طرح جامع دو شهر در این جلسه بررسی می‌شود و طرح جامع یک شهر در انتظار برای به نتیجه رسیدن است.

وی با بیان اینکه سال گذشته طرح تفصیلی پنج شهر استان همدان مصوب و ابلاغ شد، افزود: امسال تعداد شهرهایی که طرح تفصیلی آنها مصوب و ابلاغ شده به 12 شهر رسید و سه شهر سامن، جوکار و زنگنه نیز در دستور کار این جلسه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در ادامه بیان کرد: سه طرح ناحیه شمالی، مرکزی و جنوبی استان همدان در دستور است که طرح ناحیه شمالی در شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب شده و با تغییراتی ابلاغ شد که امیدواریم مرکزی و جنوبی نیز ابلاغ شود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان پنج طرح تفصیلی مصوب و ابلاغی داشت، ادامه داد: تا حدی مشکل بین طرح تفصیلی و طرح جامع وجود دارد.

رودباری با بیان اینکه همدان استانی تاریخی است، افزود: سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت تاریخی در استان همدان با توجه به تاریخی بودن این استان زیادتر از کشور است.

وی با اشاره به اینکه مساحت بافت فرسوده در شهرهای همدان یک‎هزار و 771 هکتار است، بیان کرد: تراکم نفر در هکتار در بافت‎های فرسوده 160 نفر و در سکونتگاه‎های غیر رسمی 159 نفر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همداندر خصوص موضوع معبر شهر زنگنه افزود: محور عبوری ملایر از شهر زنگنه است و راه دیگری وجود ندارد زیرا در استان همدان راه‎های زیادی وجود دارند که داخل شهر بوده پس باید این مسیرها را معابر شهری تعریف کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار