رونمایی مرکز جامع سلامت بهار

مرکز جامع سلامت شهرستان بهار با حضور مدیرکل دفتر مدیریت خطر و بلایای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد.
کد خبر: ۱۷۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ 30 January 2016
مرکز جامع سلامت شهرستان بهار با حضور مدیرکل دفتر مدیریت خطر و بلایای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد.

به گزارش فارس،مرکز جامع سلامت شهرستان بهار در قالب برنامه طرح تحول نظام سلامت همزمان با افتتاح 2 هزار و 875 مرکز و پایگاه سلامت جامعه در بیش از 17 استان کشور با حضور علی اردلان مدیرکل دفتر مدیریت خطر و بلایای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد.

وی با اشاره به اقدامات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلب حمایت عمومی برای اجرای طرح تحول سلامت گفت: موضوع بهداشت بحثی بنیادین است و شبکه بهداشتی درمانی کشور به عنوان زیرساختی بنیادین جزء سیستم‌های ارائه خدمات پیشرفته در خاورمیانه و حتی جهان محسوب می‌شود.

علی اردلان تحقق عدالت در سلامت و گسترش پوشش خدمات را از اهداف طرح تحول سلامت دانست و افزود: ارائه خدمات در مرکز سلامت از جمله غربالگری عوامل خطر اقدامی بسیار مهم است و با تمرکز بیشتر بر گروه‎های آسیب‎پذیر ارتقای شاخص‌ها را به همراه دارد.

وی افزود: حضور در مراکز محیطی همچون این مرکز نشان‌دهنده اهمیت پرهیز از حرکات نمایشی و توجه به مناطق حاشیه شهر است.

این مسئول با تأکید بر اهمیت توجه به طب بالینی و طب پیشگیری و تفاوت این دو مورد؛ گفت: برنامه تحول سلامت در حوزه بهداشت دارای 15 برنامه اصلی است که برای اجرای موفق نیازمند 10 برنامه پشتیبان است.

وی پژوهش را موضوعی بااهمیت دانست و اظهار کرد: میزان مهارت ارائه خدمات درمانی و اورژانسی در واحدهای بهداشتی در حال بررسی است که می‎تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

رشید حیدری‌مقدم، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز اجرای طرح تحول نظام سلامت را تحولی بزرگ در کاهش هزینه‎ها و رفع دغدغه مراجعه‎کنندگان دانست و افزود: وزارت بهداشت، آرامش خاطر بیماران را با خریداری تجهیزات در شهرستان‎های مختلف فراهم کرد و در بخش نرم‎افزار و سخت‎افزار اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

سپس معاون بهداشتی دانشگاهدانشگاه علوم پزشکی همدان، سلامت را محور توسعه عنوان کرد و تأمین، حفظ و ارتقای آن را به عهده دانشگاه علوم پزشکی همدان دانست.

حسین عرفانی اصلاح نظام سلامت را از اهداف اصلی دانست که نیازمند حمایت ارکان حاکمیتی و مردم است و در ادامه ارائه خدمات و مراقبت‌های اولیه بهداشتی درمانی به روستاییان، شهرهای کمتر از 20 هزار نفر و عشایر و برنامه ارائه خدمات و مراقبت‌های اولیه بهداشتی درمانی به حاشیه‎نشینان و شهرهای 20 تا 50 هزار نفر را از عناوین برنامه ملی تحول بهداشت در حوزه بهداشت عنوان کرد.

وی با تأکید بر اهمیت استقرار مراقبین بهداشت چندپیشه، خاطرنشان کرد: مراقبین بهداشت باید در خانه‎ها، مهدهای کودک، مدارس، محل کار و فعالیت حضور داشته باشند و استقرار مراقبین چندپیشه باید در قالب طرح تحول سلامت پیگیری شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار نیز با اشاره به آسیب‌پذیری و آسیب‎زا بودن حاشیه شهرها گفت: همگام با اجرای طرح تحول در حوزه بهداشت و درمان گسترش شهرنشینی، سالمندی جمعیت و افزایش ریسک‎های خطر باعث شد برنامه‎های دستورالعملی توسط وزارت بهداشت به منظور عدالت در تأمین سلامت انجام شود.

محمد به‎نشان با بیان اینکه محیط‎های غیرشهری از حوزه غیرفعال بودن در محیط غیرشهری به حوزه فعال تبدیل شده است، افتتاح مرکز جامع سلامت شهرستان بهار را از برکات اجرای طرح تحول سلامت دانست.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار