یک قلاده کفتار در سانحه رانندگی مجروح شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهار گفت: یک قلاده کفتار هنگام عبور از عرض جاده اصلی در روستای آبرومند از توابع شهرستان بهار دچار سانحه شد.
کد خبر: ۱۹۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 16 March 2016
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهار گفت: یک قلاده کفتار هنگام عبور از عرض جاده اصلی در روستای آبرومند از توابع شهرستان بهار دچار سانحه شد.

به گزارش ایرنا،مجید شعبانلو افزود: طبق گزارش مأموران انتظامی روستای آبرومند یک قلاده کفتار ماده که بر اثر سانحه از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی شدید شده بود.

وی اضافه کرد: این گونه جانوری بوسیله پرسنل نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بهار به اداره کل حفاظت محیط زیست همدان منتقل و برای مداوا تحویل دامپزشکی استان و گروههای مردم نهاد حامی حیوانات شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهار گفت: احتمال می رود بر اثر سانحه رانندگی و غیر فعال شدن نیم تنه کفتار، این گونه جانوری قطع نخاع شده باشد.

شعبانلو بیان کرد: گونه کفتار از پستانداران شب فعال بوده و در اوایل غروب و صبح زود نیز مشاهده می شود.

وی اضافه کرد: این گونه دارای آرواره های بسیار قوی بوده و از حس بویایی بسیار بالایی برخوردار است به گونه ای که قادر است از چند کیلومتری بوی غذا را حس کند.

وی گفت: کفتار از لاشه حیوانات اهلی و وحشی، تخم پرندگان، پستانداران کوچک و خزندگان تغذیه نموده و با خوردن لاشه حیوانات مرده نقش مهمی را در پاک سازی طبیعت و جلوگیری از انتشار آلودگی ها و بیماریها ایفا کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهار اظهار کرد: این شهرستان بواسطه داشتن بیشه زارها و کوه های فراوان محل مناسبی برای زندگی و رشد این گونه جانوری به شمار می رود.

شهرستان بهار در 15 کیلومتری شهر همدان و در مسیر همدان به سمت استان های کرمانشاه و سنندج قرار دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار