طرح آمایش سرزمین نیازمند بازنگری

معاون امور عمرانی استانداری همدان گفت: طرح آمایش سرزمین را باید با دید توسعه محور بازنگری كرد.
کد خبر: ۲۱۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶ 26 April 2016

معاون امور عمرانی استانداری همدان گفت: طرح آمایش سرزمین را باید با دید توسعه محور بازنگری كرد.

به گزارش ایرنا،محمدرضا عراقی در كارگروه آمایش سرزمین، آمار، محیط زیست و توسعه پایدار همدان گفت: برخی از افراد دولت قبل توسعه پایدار را قبول نداشتند و توسعه به هر قیمتی را می خواستند.

وی افزود: این طیف از افراد رویكرد محیط زیست نداشتند در حالیكه دولت تدبیر و امید خود را دولت محیط زیست معرفی می كند.

وی اضافه كرد: همچنین در گذشته به مبحث گردشگری توجه نشده بود و آنها از ارزش افزوده این حوزه مطلع نبودند.

معاون امور عمرانی استانداری همدان بیان كرد: یكی از آفتها مطالعات این است كه در جریان مطالعه طرح ها بیشتر به محدودیت توجه می شود و مولفه توسعه كمتر دیده شود در حالیكه تمامی هدف طرح آمایش توسعه است.

وی با ذكر اینكه نگران هستم مطالعه مجدد طرح آمایش فرصت را از برنامه ریزان بگیرد اضافه كرد: محدودیتها نباید مانعی برای پیشرفت كار شود مگر اینكه این محدودیتها خدادادی باشند.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی هم گفت: همدان ظرفیت های مناسبی در این حوزه دارد بگونه ای كه در تولید شش محصول رتبه بالا در كشور را كسب كرده است.

منصور رضوانی جلال تاكید كرد: همانگونه كه در طرح آمایش سرزمین بر مبنای ظرفیت ها وظایفی در نظر گرفته می شود باید تقسیم اعتبارات نیز متناسب با تكالیف سازمانها باشد.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز گفت: ظرفیتهای بخش گردشگری در مطالعات آمایش سرزمین نادیده گرفته شده است.

علی مالمیر افزود: هم اینك آمار درست و شفافی در زمینه گردشگری وجود ندارد و ارزش افزوده این بخش مشخص نیست.

مدیركل راه و شهرسازی همدان نیز گفت: برای مطالعه طرحهای ناحیه‌ ای سه قرارداد منعقد شد و در این قراردادها استان همدان به سه ناحیه جنوبی، شمالی و مركزی تقسیم ‌شده است.

محمد رودباری افزود: طرح ناحیه جنوبی شامل شهرستانهای ملایسر ، تویسركان و نهاوند سال 91 در شورای برنامه‌ریزی و توسعه همدان مصوب شد و برای تایید به شورای عالی شهرسازی ارسال شد.

وی اضافه كرد: در این طرح ها درباره پراكندگی منابع آبی، وضعیت كشاورزی، صنعت و گردشگری و زیر ساخت ها مطالعاتی صورت می ‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار