در سالروز میلاد سید و سالار شهیدان؛

استان تهران غرق در شادی شد

استان تهران همزمان با سالروز میلاد باسعادت سید و سالار شهیدان غرق در سرور و شادی است که تجمع برنامه‌های این روز بزرگ نیز در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ 10 May 2016
 همزمان با سالروز میلاد باسعادت سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و آغاز اعیاد شعبانیه، شهرستان‌های استان تهران غرق در نور و سرور است.

مردم استان تهران از توان و ظرفیت خود برای نشان دادن عشق و ارادتشان به سید و سالار شهیدان استفاده کرده و جشن‌های اعیاد شعبانیه در این استان باشکوه خاصی در حال برگزاری است.

استان تهران سرمست از میلاد سومین اختر تابناک امامت

عاشقان و ارادتمندان به امام حسین(ع) در شب میلاد این امام همام، با برپا کردن ایستگاه‌های صلواتی و توزیع شیرینی، شربت و شکلات، از شهروندان استان تهران پذیرایی کردند.



جشن‌های میلاد باسعادت امام حسین(ع) نیز باشکوه خاصی در مساجد، حسینیه‌ها، هیئات مذهبی، امامزادگان واجب‌التعظیم و سایر اماکن مذهبی استان تهران برگزار شد.

تقدیر از نوجوانان هم نام امام حسین(ع) در برخی مساجد استان تهران

همچنین در برخی از مساجد شهرستان‌های استان تهران، همزمان با میلاد باسعادت سید و سالار شهیدان از نوجوانان و جوانان هم نام امام حسین(ع)، تجلیل به عمل آمد.

برخی از زوج‌های جوان نیز همزمان با آغاز اعیاد شعبانیه و در شب میلاد فرخنده سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، پیوند زناشویی خود را آغاز و به خانه بخت رفتند.

حضور مردم استان تهران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

همزمان با برگزاری جشن میلاد امام حسین(ع) در اماکن مذهبی استان تهران، مردم متدین و انقلابی این استان از نقاط دور و نزدیک خود را به قبله تهران و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رساندند.


آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز برنامه‌های ویژه‌ای را به مناسبت میلاد باسعادت سید و سالار شهیدان تدارک دیده بود که با حضور عاشقان حسینی به اجرا درآمد.

بر اساس گزارش خبرنگار مهر، مراسم جشن میلاد امام حسین(ع) در نقاط مختلف استان تهران ازجمله ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت، دماوند، فیروزکوه، شهریار، ملارد، شهر قدس، رباط‌کریم، بهارستان، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس باشکوه خاصی برگزار شد.

امام حسین(ع) اقدام به تأسیس یک دانشگاه کرد

حجت‌الاسلام رضا غلامی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که امام حسین (ع) در حادثه عاشورا اقدام به تأسیس یکی دانشگاه کردند، اظهار داشت:امام حسین(ع) در جریان واقعه عاشورا توانستند یک فرهنگ و جریان را پایه‌ریزی کنند که هرروز در سراسر گیتی گسترش پیدا می‌کند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین افزود: امام حسین(ع) به همراه خانواده و اصحاب گرانقدرش در حادثه عاشورا، یک دانشگاه را تأسیس کردند و در طول تاریخ، محبان و ارادتمندان بسیاری با تأسی از این دانشگاه، توانستند فارغ‌التحصیل شوند.

وی ادامه داد: شهدای هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان اسلام در اقصی نقاط جهان با تأسی به فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) توانستند در برابر ظلم ایستادگی کرده و نامشان در تاریخ جاودانه شود.

غلامی اضافه کرد: دشمن تلاش دارد محبان و ارادتمندان به مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت را از مکتب عاشورا و امام حسین(ع) دور کند و این امر هوشیاری همه ما را می‌طلبد.

ابعاد مختلف زندگی امام حسین(ع) موردتوجه قرار گیرد

حجت‌الاسلام حسن منتظری کارشناس مذهبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت آشنایی هر چه بیشتر با سیره زندگی امام حسین(ع) اظهار داشت: میلاد باسعادت سید و سالار شهیدان بهترین فرصت برای آشنایی هر چه بیشتر با سیره و روش زندگی امام حسین(ع)  است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قرچک افزود: متأسفانه برخی زندگی امام حسین(ع) را منحصر در قیام عاشورا می‌کنند اما ایشان در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، اخلاقی، تربیتی، خانوادگی، سیاسی و غیره برای ما درس‌های بزرگی به یادگار گذاشتند.

وی با تأکید بر این نکته که زندگی امام حسین(ع) دارای ابعاد مختلفی است، ادامه داد: چهره و زندگی امام حسین(ع) تک‌بعدی نیست بلکه دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که باید از سوی پژوهشگران، مبلغین و فعالان علمی و فرهنگی موردتوجه قرار بگیرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار