نصب بیش از ۱۱۰۰کنتورهوشمنددرهمدان

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان تا کنون انسداد ۷۵ حلقه چاه غیرمجاز و نصب بیش از ۱۱۰۰ کنتور هوشمند در همدان انجام شده است.
کد خبر: ۳۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳ 17 May 2015
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از انسداد ۷۵ حلقه چاه غیرمجاز و نصب بیش از ۱۱۰۰ کنتور هوشمند در همدان خبر داد.

به گزارش تسنیم؛ مرتضی عزالدین ، با اشاره به اینکه حفر چاه‌های غیرمجاز یکی از معضلات اصلی و اساسی استان همدان محسوب میشود، اظهار داشت: استان همدان با بحران جدی آب مواجه بوده و نباید مماشاتی از سوی مسئولان با چاه‌های غیرمجاز صورت گیرد.

وی با بیان اینکه همدان از گذشته جز استان‌های پرآب و دارای منابع آبی بالا بوده است، افزود: متاسفانه حفاظت از منابع آبی در گذشته آنچنان که باید صورت نگرفته و امروز شاهد هستیم که منابع آبی در همدان با آسیب جدی مواجه شده است.

عزالدین با تاکید بر اینکه حفاظت از منابع آبی موجود استان همدان جز اولویت‌ها بوده و همگی باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند، گفت: در گذشته چاه‌های غیرمجاز بسیاری در استان همدان حفر شده که متاسفانه برخوردی نیز با این چاه‌های غیرمجاز از سوی مدیران صورت نگرفته و این مسائل نیز بر تشدید بحران آب تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه حفر چاه‌های غیرمجاز و اضافهبرداشت از چاه‌های مجاز سبب افت آب در سطح دشت‌های استان شده است، بیان کرد: در حال حاضر سالانه به صورت میانگین دشت‌های استان همدان با افت یک تا 2 متری مواجه هستند که این امر میتواند سبب ایجاد فروچاله‌ در سطح استان شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با تاکید بر اینکه تمامی نهادها و دستگاه‌ها باید در راستای حفاظت از منابع آب در همدان تلاش کنند، افزود: خوشبختانه سال گذشته 650 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان همدان مسدود شده و این امر سبب صرفهجویی 81 میلیون مترمکعبی آب شد.

وی با بیان اینکه روند انسداد چاه‌های غیرمجاز امسال نیز در استان همدان ادامه دارد، گفت: از ابتدای سال تاکنون 75 چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شده و این روند سبب صرفهجویی 5 میلیون مترمکعبی شده است.

عزالدین با اعلام اینکه در حال حاضر دشت کبودراهنگ ممنوعه بحرانی است، خاطرنشان کرد: 6 حلقه چاه در همدان، 17 حلقه چاه در بهار، 4 حلقه چاه در رزن، 11 حلقه چاه غیرمجاز در کبودراهنگ، 6 حلقه چاه غیرمجاز در فامنین، 20 حلقه چاه غیرمجاز در تویسرکان، 7 حلقه چاه غیرمجاز در ملایر و در اسدآباد و نهاوند نیز هر کدام 2 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.

وی با بیان اینکه نصب کنتور هوشمند آب و برق در راستای جلوگیری از اضافهبرداشت از چاهها بسیار موثر است، گفت: تاکنون هزار و 112 دستگاه کنتور هوشمند در چاههای کشاورزی استان همدان نصب شده که امیدواریم امسال به این تعداد هزار کنتورها دیگر اضافه شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار