تعداد داوطلبین تمامی حوزه های شهری و روستایی یزد به حد نصاب رسید

دبیر ستاد انتخابات استان یزد با تأکید بر اهمیت مشارکت مردمی در انتخابات گفت: این استان جزو پنج استان کشور است که در تمامی حوزه‌های شهری و روستایی آن تعداد داوطلبان به حد نصاب رسیده است.
کد خبر: ۴۰۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 29 March 2017
 به گزارش تابناک یزد،محمد محامدی  در نشست مشترک ستاد انتخابات استان، مشارکت مردم شهرستان اردکان در ادوار مختلف انتخابات را مناسب توصیف کرد و افزود: مشارکت این شهرستان در انتخابات پیشین شوراهای اسلامی شهر و روستا، 79.5 درصد و 0.4 درصد بالاتر از میانگین استانی بوده است.
وی اضافه کرد: مشارکت شهرستان اردکان در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز 88.5 درصد و 2 درصد بالاتر از میانگین استانی بوده است.
وی اظهار امیدواری کرد با تقویت تعامل بین هیئت‌های اجرایی و نظارت، شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم باشیم.
فرماندار و رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان اردکان نیز برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور را از مهم‌ترین اولویت‌های کشور در سال جدید عنوان کرد و گفت: نتیجه انتخابات 29 اردی‌بهشت نقش مهمی در تأمین امنیت ملی و رونق تولید و اشتغال که از تأکیدات مقام معظم رهبری است؛ خواهد داشت.
هادی مقیمی گفت: 44 شعبه شهری و 32 شعبه روستایی برای اخذ رأی در شهرستان پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به پایان ثبت‌نام داوطلبان افزود: 349 داوطلب در شهرستان اردکان ثبت‌نام کرده‌اند که بیش‌ترین فراوانی در بازه سنی 45-41 سال با 64 داوطلب و کم‌ترین فراوانی در بازه سنی 75-71 سال با 2 داوطلب است.
فرماندار اردکان مسن‌ترین و جوان‌ترین داوطلبان را به‌ترتیب دارای 74 و 26 سال عنوان کرد و گفت: به ازای هر کرسی شورا در شهرها 5 داوطلب و در روستاها 2.96 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.
مقیمی با تقدیر از همکاری هیئت‌های نظارت و اجرایی، تعامل این هیئت‌ها را خوب ارزیابی کرد و اظهار امیدواری نمود با تقویت تعاملات، انتخاباتی رقابتی و باشکوه در شهرستان برگزار شود.
در ادامه این نشست و در جلسه اعضای ستادهای انتخابات استان و شهرستان، مشکلات برگزاری انتخابات بررسی و در مورد آن‌ها بحث و تبادل نظر شد.
اردکان با98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار