امام جمعه گرمسار:

حجاب مانع تزلزل بنیان خانواده می‌شود/ جوامع غربی حجاب را به ضرر خود می‌دانند/ امنیت زن و جامعه در گرو حجاب است

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه حجاب مانع از تزلزل بنیان خانواده می‌شود، گفت: جوامع غربی رعایت حجاب را به ضرر خود می‌دانند و امنیت زن و جامعه در گرو رعایت حجاب است.
کد خبر: ۴۶۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 17 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی مهدی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره با موضوع حجاب و عفاف و لزوم رعایت این امر مهم در جامعه اظهار داشت: حجاب یکی از ضروریات اسلام محسوب می‌شود و در کتب اهل‌بیت (ع) به این موضوع توجه خاصی شده است.

وی به آثار مثبت و متعدد حجاب اشاره کرد و افزود: امنیت زن و جامعه در گرو حجاب است و آثار مفیدی همچون جلوگیری از تزلزل بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق را به دنبال دارد.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه از گذشته با حجاب با وجود آثار پرخیر و برکتی که دارد، همواره مبارزه می‌شد، ادامه داد: در حادثه مسجد گوهرشاد، رژیم رضاخان مبارزه خود را با حجاب کلید زد که پیامدهای منفی برای جامعه به همراه داشت.

مهدی‌نژاد با اشاره به نوع برخورد جوامع غربی با حجاب و روسری بانوان بیان کرد: در غرب پوشش سر بانوان با روسری نشانه قبول اسلام است و از آنجایی که مسأله حجاب را به ضرر خود می‌دانند به شدت با افراد باحجاب برخورد می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت حجاب توسط بانوان، بیان کرد: بر جامعه اسلامی که انقلاب کرده، واجب است به خاطر حفظ حرمت خون شهدا و آثار حیاتی مقوله حجاب و عفاف را مورد اهمیت قرار دهند و زنان با چادری که مصونیت‌بخش است، حجاب خود را کامل کنند.

امام جمعه گرمسار به وضع رعایت حجاب در استان سمنان اشاره کرد و افزود: سمنان استانی مذهبی است و از قدیم‌الایام سمنانی‌ها به مردمی متدین، دین‌دار و پایبند به اصول مطرح بوده‌اند.

مهدی‌نژاد افزود: در استان سمنان افرادی با ظاهر غیرمتعارف و پوشش نامناسب رؤیت نمی‌شدند و اگر در مواردی فردی بدحجاب بود، او را به سایر استان‌ها نسبت می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: وضع حجاب در استان سمنان نسبت به سایر استان‌ها بهتر است؛ اما سطح توقع ما با توجه به متدین بودن شهروندان بیش از این است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار