اقامه نمازجماعت دربوستانهای تفریحی ایلام

عضو شورای شهر ایلام از اقامه نماز جماعت در بوستان‌های تفریحی ایلام خبر داد.
کد خبر: ۵۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴ 29 June 2015

هادی کرمی عضوشورای شهرایلام بااعلام این خبر اظهار کرد: پارک‌های کوثر، ارغوان، میدان قرآن و میدان ارغوان از جمله مناطقی هستند که تاکنون نماز جماعت در این بوستان‌ها اقامه شده است.

عضو شورای شهر ایلام گفت: با عنایت به اینکه در ایام تابستان این پارک‌ها و بوستان‌ها از مراجعان متعددی برخوردار هستند، این مهم در دستور کار اعضای شورای شهر ایلام یعنی برپایی نماز جماعت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مردم پس از اینکه به دامان طبیعت و پارک و بوستان رفتند می‌توانند در زمان اذان به اقامه نماز جماعت در این مکان‌ها بپردازند.

این مسئول با اشاره به همزمانی اجرای این طرح با ایام ماه رمضان و فصل تابستان اضافه کرد: مردم در زمان افطار به بوستان‌های شهر ایلام مراجعه کرده و می‌توانند از این ظرفیت مذهبی نیز بهره‌مند شوند.

کرمی تصریح کرد: نیم ساعت قبل از اذان نیز پاسخگویی به سئوالات شرعی از سوی روحانیون حاضر در بوستان‌ها در دستور کار قرار گرفته که با استقبال مردم و شهروندان ایلامی مواجه شده است.

عضو شورای شهر ایلام گفت: با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه استان از ظرفیت روحانیون برجسته در استان ایلام استفاده شده است که این طرح از سوی مردم و شهروندان مورد استقبال واقع شده و خواستار استمرار این طرح مذهبی در پارک‌های ایلام هستند.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته این طرح در بوستان‌های ایلام اجرایی شده اما امسال با ظرفیت ویژه‌ای وارد این فعالیت شده و در این راستا فعالیت‌های مناسبی صورت گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: ترویج فرهنگ نماز جماعت در بین اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان مهم‌ترین هدف اجرای این طرح در استان ایلام بوده که جا دارد دستگاه‌های متولی در این راستا همکاری لازم را با شورای شهر ایلام و شهرداری ایلام داشته باشند.

کرمی به ساخت تندیس علامه اعرجی اشاره کرد و گفت: این مهم را در دستور کار قرار داده که با تحقق آن نماد فرهنگی شهر ایلام تهیه خواهد شد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار