ساماندهی وضعیت شهربازی پارك «مردم»

كمیسیون خدمات شهری شورای شهرهمدان خواستار ساماندهی شهربازی پارک «مردم» همدان و در دستور کار قرار گرفتن آن شد.
کد خبر: ۵۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 29 June 2015

رئیس كمیسیون خدمات شهری شورای شهرهمدان بر ساماندهی سریعتر وضعیت شهربازی پارك «مردم» همدان تاکید کرد.

به گزارش مهر؛ کامران گردان در كمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیك و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان که با موضوع بررسی روند اجرایی طرح جمع آوری زباله و كارخانه بازیافت، شرح خدمات حمل و نقل همگانی و وضعیت شهربازی پارك مردم برگزار شد، بر مناسب نبودن فضای شهر بازی پارک مردم تاکید کرد.

وی افزود: ساماندهی این پارک در راستای ایجاد فضاهای مفرح عمومی برای استفاده عموم بویژه كودكان و نوجوانان ضروری است.

کامران گردان اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و حضور شهروندان به ویژه کودکان برای تفریح و گذراندن اوقاتی از روز در پارکها باید هر چه سریعتر شهربازی پارک مردم همدان برای استفاده کودکان ایمن سازی و راه اندازی شود.

گردان در ادامه بر نظارت بیشتر بر جمع آوری و حمل زباله توسط شهرداری تاكید كرد و گفت: نحوه جمع آوری و تفكیك زباله باید توسط عوامل اجرایی طرح به درستی مدیریت شود.

وی با اشاره به نهادینه كردن فرهنگ تفكیك زباله از مبدا توسط شهروندان اظهار كرد: شهرداری همدان در این زمینه موفق عمل نكرده و باید با روشهای مختلف از جمله اطلاع رسانی، تبلیغ، استفاده از پتانسیل مساجد، گروه های اجتماعی و خانواده ها اقدام کند.

گردان همكاری و مشاركت شهروندان با مدیریت شهری در جمع آوری زباله را لازمه موفقیت طرح دانست و گفت: با توجه به اینكه هدف از جمع آوری باكس های زباله در راستای نهادینه كردن كاهش تولید زباله و تفكیك از مبداء و نیز زیباسازی سیما و منظر شهری است اجرا موفق این طرح به كمك شهروندان نیاز دارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز بر جمع آوری تدریجی باكس های زباله از سطح شهر تاکیدکرد.

سید احمد حسنی حلم گفت: باید در امر جمع آوری زباله ها، در هر یك از نقاط، ساعات مشخص اعلام شود.

رئیس كمیسیون بودجه، حقوقی و اموراداری شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به انتقادات بعضی از شهروندان نسبت به جمع آوری باكس های زباله اظهار كرد: از ابتدای استقرار باكس ها در شهر شهروندان را تشویق كرده كه در هرساعات از شبانه روز زباله ها را بیرون بگذارند.

حسین قراباغی اضافه كرد: در طرح جمع آوری زباله باید عوامل اجرایی به درستی عمل كنند و این امر مشاركت شهروندان را نیز به دنبال دارد.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان نیز با ارائه گزارشی از برنامه جمع آوری زباله ها از اردیبهشت ماه سالجاری گفت: طبق نظر سنجی ها ۸۰ درصد شهروندان منطقه موافق اجرای این طرح هستند.

حسین خانجانی با اشاره به انتقادات شهروندان بر جمع آوری باكس های زباله یادآور شد: در این خصوص ابتدا باید آموزش شهروندی و فرهنگ سازی صورت و سپس فرآیند اجرایی شود


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار