سردرگمی مسافران با کمبودپارکینگ‌های عمومی

رئیس انجمن راهنمایان گردشگری همدان گفت: نبود پارکینگ‌های عمومی معضل جدی شهر گردشگر پذیر همدان است که در تعطیلات عید فطر میادین شهر به پارکینگ عمومی تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 20 July 2015
رئیس انجمن راهنمایان گردشگری همدان گفت: نبود پارکینگ‌های عمومی معضل جدی شهر گردشگر پذیر همدان است که در تعطیلات عید فطر میادین شهر به پارکینگ عمومی تبدیل شده است.

 به گزارش تسنیم؛ بهنام افتخاری درباره آمادگی استان همدان برای پذیرایی از مسافران در تعطیلات عید فطر اظهار داشت: متاسفانه برنامه‌ریزی خاصی از سوی مدیران استان برای تفریح، راهنمایی و اسکان مسافران تعطیلات عید فطر صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات عید فطر نیز روال پذیرایی از مسافران همچون روزهای عادی بوده است، افزود: سیستم بدون برنامه بوده و بخش دولتی به خوبی کارایی خود را نشان نداده است.

افتخاری با تاکید بر اینکه ساماندهی حجم بالای مسافران به استان همدان در این تعطیلات از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: متاسفانه در زمینه خدمات عمومی همچون بازار و خدمات گردشگری اعم از اسکان و بازدید از اماکن گردشگری نیز به خوبی به مسافران ارائه نشد.

وی با بیان اینکه برای حجم بالای مسافر در تعطیلات عید فطر نمی‏‌توان زیرساخت‎های بسیار اقامتی و اسکان برای مسافران ایجاد کرد، عنوان کرد: باید پتانسیل موجود در استان همدان را به درستی در این مدت مدیریت کرد تا کمترین مشکل در اسکان و خدمات‎دهی به مسافران به وجود بیاید.

افتخاری با بیان اینکه در ورودی‎های شهر همدان سازوکار مشخصی برای مدیریت مسافران وجود ندارد، تاکید کرد: همدان به قدری پتانسیل و ظرفیت دارد که امکان ماندگاری مسافر برای ۳ روز در آن وجود دارد ولی بدون مدیریت این امر محقق نمی‏شود.

رئیس انجمن راهنمایان گردشگری همدان با تصریح بر اینکه در حوزه گشت‌های شهری مشکل داریم، تاکید کرد: با برقراری گشت‎های شهری می‏توان ترافیک به وجود آمده در اماکن گردشگری و تاریخی همدان را کاهش داد، شهرداری همدان اتوبوس‎هایی برای این مسئله در نظر گرفته بود ولی به سبب تبلیغات ضعیف استقبال چندانی از آن نشده است.

وی معضل دیگر شهر همدان را فعالیت اماکن استیجاری غیرمجاز دانست و گفت: شناسایی و ساماندهی اماکن استیجاری غیرمجاز در همدان باید به صورت ضربتی انجام شود ولی متاسفانه این عزم وجود ندارد.

افتخاری با بیان اینکه در تعطیلات عید فطر استان همدان درآمد مناسبی با خدمات‎دهی به مسافران ورودی می‏‌توانست داشته باشد، اظهار داشت: متاسفانه مدیران استان همدان نظاره‏گر ورود مسافر به شهر همدان بودند و نتوانستیم درآمد مناسبی از ورود مسافران در این ایام تعطیلات داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه شهر همدان در تعطیلات عید فطر به پارکینگ عمومی مسافران تبدیل شد، تاکید کرد: برنامه حوزه گردشگری همدان همچون کشاورزی دیم بوده و باید منتظر اتفاقات در این حوزه باشیم.

رئیس انجمن راهنمایان گردشگری همدان با اعلام اینکه گردشگری به عنوان محور توسعه استان همدان مطرح شده است، گفت: برای رونق این بخش باید تبلیغات زیادی از سوی مدیران صورت گیرد تا مسافران به استان همدان جذب شوند که البته این اقدامات در حال انجام است.

وی افزود: در ایام تعطیلات عید فطر حجم بالایی از مسافران بون تبلیغات وارد همدان شدند ولی متاسفانه نتوانستیم استفاده آن چنانی از آنها داشته باشیم و تنها هزینه بر شهر همدان تحمیل شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار