عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) مطرح کرد؛
مدرس هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: تاب آوری ضامن اجرای درست دانش و تجربیات بشری در اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۱۰۱۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ 27 November 2021

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سمیعی نسب، در جمع دانشجویان دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی به مناسبت روز دانشجو اظهار کرد: اندیشه مقاومتی باید مبتنی بر قرآن و احادیث، اندیشه رهبران انقلاب و بومی کشور ایران باشد.

وی با تبیین سخنان رهبری ادامه داد: مفهوم اقتصاد مقاومتی پایه در مفاهیم علمی دارد و تنها به کشور ایران محدود نمی شود.

سمیعی نسب گفت: اقتصاد مقاومتی یک الگوی علمی، متناسب با اقتضای کشور است که در همه جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به دقت رهبری در اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: دولت آمریکا از طریق مقاوم سازی اقتصاد به رونق اقتصادی در کشور خود دست پیدا کرده است.

سمیعی نسب تاب آوری را ضامن اجرای درست دانش و تجربیات بشری در اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این اقتصاد شرایط کشور را از حالت نا مطمئن به سوی دوره رکود و سپس به سمت دوره گذار از ناملایمات و در نهایت به سوی دوره رونق اقتصادی هدایت می کند.

وی با اشاره به استراتژی های اقتصاد تاب آور اظهار داشت: در دوره رکود، اولویت بندی فعالیت‌های اقتصادی، در دوره استراحت، تقویت مسیرهای سودآور و در دوره نامطمئن، تنوع بخشی به سبد کسب و کارها مردم است.

سمیعی نسب ادامه داد: اگر در اقتصادی اندازه و فراوانی شوک های برون زا بسیار زیاد و عکس العمل های هیجانی و بار منفی داشته باشد آن کشور دچار آسیب پذیری اقتصاد می شود.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل اصلی وضع شاخص های اندازه گیری اقتصاد تاب آور، قابلیت رصد عامل های اقتصادی توسط کارشناسان است.

سمیعی نسب ادامه داد: اگر در کشوری فشار و تنش اقتصاد به وجود آید که بتواند شاخص های اقتصاد را دچار شکستگی کند و آن اقتصاد نتواند در مقابل استراتژی هایی از تمام ظرفیت های موجود استفاده کند، دچار شکستگی اقتصاد می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار