کد خبر: ۱۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴ 03 March 2015
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به وجود ۳۳۸ کیلومتر نوار ساحلی از تخصیص اعتبار برای هشت شهر ساحلی استان خبر داد.
به گزارش مهر، علیرضا یونسی عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: برای زیباسازی سواحل مازندران در دریای خزر ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

علیرضا یونسی اظهار داشت: ۴۰ میلیارد ریال از این مبلغ را وزارت کشور تامین کرده و بقیه را هم شهرداری های هشت شهر ساحلی پرداخت می کنند.

 وی به برگزاری نشستی با فرمانداران شهرستان های ساحلی اشاره کرد و افزود : در این جلسه با مشخص کردن حوزه جغرافیایی سواحل هر شهرستان، تعریف یکسانی از زیباسازی برای آنان ارائه شد.

معاون استاندار مازندران گفت : الگوی ما در زیباسازی سواحل دریای مازندران، ساحل فرح آباد ساری است که در آن مجموعه تفریحی - گردشگری امکاناتی نظیر استخر، آمفی تاتر و فضای فرهنگی ایجاد شده است.

وی افزود : مجموعه رفاهی و آموزشی فرهنگیان واقع در ساحل خزرآباد ساری هم یکی از مجموعه های مناسب برای زیباسازی است که اداره کل آموزش و پرورش می تواند با ارائه طرح موردنظر و اجرای آن، فضای مناسب تفریحی و گردشگری برای معلمان فراهم آورد.

سید علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در حاشیه جلسه اظهار داشت: با توجه به گسترش فناوری‌های نوین علمی در جهان به ویژه فناوری نانوتکنولوژی و نقش موثر آن در تمام زمینه‌ها از جمله علوم پزشکی، کشاورزی، صنعت و... معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در طرحی ابتکاری اقدام به برگزاری نخستین دوره المپیاد استانی نانوتکنولوژی ویژه دانش‌آموزان دوره اول متوسطه کرد.

برگزاری اولین المپیاد استانی نانوتکنولوژی

وی تصریح کرد: در راستای توسعه ترویج فناوری‌های نوین علمی و جهت آشنایی و ایجاد علاقه‌مندی در سطح دانش‌آموزان با این فناوری برگزاری این المپیاد می‌تواند نقش ارزنده و اثرگذاری داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: نخستین المپیاد استانی نانوتکنولوژی ویژه دانش‌آموزان دوره اول متوسطه با مشارکت بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم متوسطه اول در سطح استان برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه این المپیاد در سطح تمام ۲۲ شهرستان و منطقه استان برگزار می‌شود، افزود: توسعه و ترویج فناوری نانو، آموزش مبانی فناوری نانو در سطح دانش‌آموزی و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای مطالعه جدی دانش‌آموزان در زمینه نانو از مهم‌ترین اهداف برگزاری المپیاد نانو است.

قاسمی جامعه هدف طرح برگزاری المپیاد نانو را تمام دانش‌آموزان دوره اول متوسطه خواند و گفت: دبیرخانه برگزاری المپیاد استانی نانو که در ۲۱ اسفند ‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی امام جعفر صادق(ع) شهرستان نور مستقر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار