شهرستان ساری به لحاظ بصری نیاز به تغییر اساسی دارد مسیری جدید را سرلوحه کار قرار دهیم به طوری که شهروندان مرکز استان تحول را به‌خوبی در محیط زندگی خود لمس کنند.
کد خبر: ۱۰۲۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲ 03 January 2022

به گزارش تابناک مازندران، شهرداری ساری پیگیری برخی از امور شهرداری را که در اولویت انجام است به‌طور ویژه مورد توجه قرارداد و نیروگاه زباله‌سوز را مهم‌ترین پروژه شهرداری ساری در حوزه زیست‌محیطی عنوان کرد که به جد باید پیگیری شود.

جواد طالبی در جلسه شورای معاونین شهرداری ساری شامگاه یکشنبه با حضور جواد طالبی شهردار ساری به شکل ویدئو کنفرانسی وی برگزار شد با اشاره به لزوم تحولات در حوزه عمرانی بر انجام ‌آسفالت‌ریزی با رویکرد توسعه متوازن در مناطق چهارگانه شهرداری تأکید کرد و افزود: با توجه به در پیش بودن سال جدید آسفالت‌ریزی و ترمیم آسفالت معابر شهری در دستور کار قرار گیرد تا رفع مشکلات این حوزه رضایتمندی شهروندان و آرامش خاطر آنها را فراهم آورد.

شهردار ساری بابیان اینکه هماهنگی، نوآوری و تعامل شهرداران مناطق می‌تواند مهم‌ترین گام در بهبود و ارتقای فضای بصری شهر باشد گفت: به شهرداران مناطق تأکید می‌کنم با تمام توان و ظرفیت‌ها برای استقبال از نوروز آماده شوند.

وی با تأکید بر رفع برخی نازیبایی‌های  بصری در معابر شهری و لزوم تغییر کالبد شهر با نگاهی نو افزود:

شهر ساری به لحاظ بصری نیاز به تغییر اساسی دارد مسیری جدید را سرلوحه کار قرار دهیم به طوری که شهروندان مرکز استان تحول را به‌خوبی در محیط زندگی خود لمس کنند.

طالبی با تأکید بر ساماندهی ورودی‌های مرکز استان گفت: مبادی ورودی شهر یکی از مهم‌ترین ساختار کالبدی و فضایی در شهر است، ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری در ورودی‌ها و میدان‌ها و فضاهای سبز باید در اولویت انجام قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به میزبانی ساری از رویداد گردشگری ۲۰۲۲، باید مسیر گردشگری را به هدف گردشگری تبدیل کنیم همان‌طور که استاندار نیز بر این موضوع تأکید کردند.

طالبی، درختکاری و تغییرات اساسی در فضای سبز شهری را بنا به تأکید استاندار مازندران موردتوجه قرارداد و خواستار تسریع انجام کار در این حوزه شد ضمن آن که رنگ‌آمیزی جداول، بلوارها و میادین مناطق چهارگانه نیز در شمار اقدامات شهرداران مناطق قرارگرفته و تعمیر و مرمت مخازن زباله و همچنین شستشوی این مخازن در جهت خدمات‌دهی مطلوب‌تر به شهروندان در دستور کار قرار گیرد.

شهردار ساری به شهرداران مناطق مأموریت داد تا هرگونه مشکلات بصری را رصد و درصدد پیگیری و برای رفع مشکلات موجود اقدام اساسی انجام دهند و در نصب اِلمان‌های شهری به بافت بومی و فرهنگی شهر توجه و از المان‌هایی استفاده شودکه متناسب بافرهنگ این دیار باشد.

طالبی به شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» اشاره و تأکید کرد: تحقق شعار سال رهبری نیازمند اقدام جهادی است به‌طور یقین این روحیه در بین کارکنان خدوم شهرداری وجود دارد می‌توان با تلاش بیشتر این مهم را در عمل محقق کرد.

شهردار ساری با بیان اینکه امنیت و آرامش کشور مرهون خون شهداست از شهید «سید مجتبی علمدار» به‌عنوان شهید الگوی ایثار و شهادت یاد کرد و ادامه داد: ویژگی‌های شخصیتی این شهید بزرگوار باید برای جوانان این شهر و حتی در سطح ملی تبیین شود.

وی با تأکید بر اینکه خدمات‌رسانی به شهروندان مبنای تمام برنامه‌های شهرداری باشد، بیان کرد: مردم مرکز استان شایسته بهترین‌ها هستند و ما نیز موظفیم در انجام خدمات‌رسانی به شهروندان تلاشمان را مضاعف کنیم و شهری را درشان و منزلت شهروندان این شهر بسازیم.

 طالبی افزود: حتم دارم با تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران مجموعه شهرداری و نیروهای خدوم این نهاد خدمات رسان و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر ساری مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر خواهیم گذاشت و به مقصد نهایی ما که همان توسعه شهر و رضایتمندی شهروندان است خواهیم رسید.

وی ادامه داد: خانواده بزرگ شهرداری هرگاه بپذیرد شهرداری خانه‌ی آنهاست و باید برای حفظ و نگهداری و سلامت کارکرد آن تلاش کند؛ بی‌شک ریل‌گذاری خدمات شهرداری به سمت توسعه و ارتقای اقتصادی حرکت خواهد کرد.

شهردار مرکز استان، علم و تجربه را مسیر ترقی و تعالی و توسعه شهر دانست و بهره‌مندی از تجارب نیروهای شهرداری را در روند بهبود فعالیت‌های شهرداری مؤثر دانست و بیان کرد: با تعامل و تلاش مضاعف می‌توانیم روزهای خوبی را برای آینده شهرداری و شهروندان ترسیم کنیم البته بهره‌مندی از تجارب و نگاه استاندار محترم و معاون عمرانی استانداری مازندران در محقق شدن این هدف می‌تواند به ما کمک کند.

وی افزود: ما برادرهای کوچک خط‌شکنان هشت سال دفاع مقدس (لشکر ۲۵ کربلا) هستیم و می‌توانیم همچون این دلاورمردان در شرایط اقتصادی کنونی مردانه کارکنیم؛ بخشیدن اموال شهرداری هنر نیست، جنس ما از جنس همین خط‌شکنان است، جواد طالبی باشد یا نباشد باید  دست در ‌دست هم برای آبادانی این شهر گام‌های استوار و محکم برداریم.

در ادامه نیز معاونان و شهرداران مناطق به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مجموعه شهرداری به شهردار ساری پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار