نرخ تورم در طی این سال ها به ۴۷ درصد رسیده است و این شاخص کلانی است که باید برای اصلاح آن در بودجه سال ۱۴۰۱ هدف گذاری شود.
کد خبر: ۱۰۲۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱ 09 February 2022

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران به میانگین نرخ تورم طی سال های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ اشاره کرد و افزود: نرخ تورم در طی این سال ها به ۴۷ درصد رسیده است.

مفید غلامی راد در جمع خبرنگاران به میانگین نرخ تورم طی سال های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ اشاره کرد و افزود:

نرخ تورم در طی این سال ها به ۴۷ درصد رسیده است و این شاخص کلانی است که باید برای اصلاح آن در بودجه سال ۱۴۰۱ هدف گذاری شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اظهار به اینکه سیاست‌های بودجه ای و مالی بخشی از هدف‌ گذاری ثبات اقتصادی و کنترل تورم در کنار رشد اقتصادی است گفت: هدفگذاری عمده‌ لایحه بودجه ۱۴۰۱ رشد اقتصادی ۸ درصدی است.

غلامی افزود: این سند چشم اندازی است که بنابر آن مقرر بود طی ۲۰ سال یعنی تا ۱۴۰۴ رشد اقتصادی ۸ درصدی به صورت میانگین (۴.۵ درصد از محل سرمایه گذاری و ۳.۵ درصد دیگر از محل ارتقای بهره وری) وجود داشته باشد که متاسفانه محقق نشد.

وی افزود: میزان رشد در بخش‌های مختلف بر این اساس تنظیم شده بود که شامل بخش خدمات نظیر کشاورزی نزدیک به ۱۰ درصد و صنایع ۱۲/۵ درصد و دیگر حوزه ها ۷ درصد در نظر گرفته شده بود که تحقق نیافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: ارقام کلانی که کمیسیون تلفیق در حال بررسی آن ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ است، ۸۳ درصد در حوزه درآمدها رشد داشته و در حوزه هزینه ای نیز ۲۶ درصد رشد پیش بینی شده است. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار