کد خبر: ۱۰۳۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ 28 February 2022

روند ابتلا به بیماری کرونا در بابل رو به کاهش است
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل «دانشگاه علوم‌پزشکی بابل»، دکتر جوانیان از کاهش میزان بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در بابل خبر داد .
دکتر جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در بابل روند ابتلا به بیماری کرونا در موارد سرپایی رو به کاهش است و به همین ترتیب میزان بستری یک ‌روند با ثبات با شیب آرام در حال کاهش است.
این مسئول با اشاره به اینکه شیوع این بیماری، به رفتار جامعه و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد، بیان داشت: اگر رعایت‌ها نادیده گرفته شود ممکن است شاهد ایجاد موج دوگانه در پیک ششم باشیم، ولی اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با دقت بیشتر و میزان بیشتر انجام شود به نظر می‌رسد روند کاهشی ادامه‌دار باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: اگر بتوانیم سطح واکسیناسیون را مخصوصاً واکسیناسیون بالای 5 سال را بالا ببریم و همچنین میزان واکسیناسیون دز سوم را به بیش از 80 درصد برسانیم قطعا آرامش نسبی درکشور حاصل خواهد شد .
دگتر جوانیان با ذکر این نکته که خوشبختانه واکسن‌ها عوارض جدی نداشتند، بیان داشت: واکسن‌ها نسبت به اثربخشی که دارند عوارضشان بسیار محدود بوده است و نه‌تنها کشور ایران بلکه جامعه جهانی نیز تزریق واکسن را توصیه می‌کند.
وی با اشاره به اینکه واکسن‌های تولید داخل هم اثربخشی و هم سالم بودن خودشان را کاملاً نشان دادند، افزود: همه مراکز بهداشتی در بابل بهمراه دو مرکز تجمیعی و مراکز واکسیناسیون سیار مشغول به خدمت رسانی به همشریان و هم استانی های گرامی می باشند.
این مسئول تأکید نمود: واکسیناسیون دز سوم واقعاً اثربخشی بسیار خوبی دارد وهموطنان حتما دز سوم راتزریق نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار