با این که رییس جمهور دستور توقف پروژه ساخت پتروشیمی میانکاله مازندران را صادر کرده است ، متاسفانه خبرهای موثقی رسیده که این پروژه بصورت شبانه روزی در حال ساخت است!؟
کد خبر: ۱۰۳۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷ 14 April 2022

به گزارش تابناک مازندران ، با این که رییس جمهور دستور توقف پروژه ساخت پتروشیمی میانکاله مازندران را صادر کرده است ، متاسفانه خبرهای موثقی رسیده که این پروژه بصورت شبانه روزی در حال ساخت است!؟

جالب این که خبرنگار صدا و سیما در بازدیدی جهت گزارش به آن مکان رفته بود ، یکی از عوامل ساخت پروژه پتروشیمی در کمال تعجب میکروفون خبرنگار سیما را گرفت.

بر اساس این گزارش، احتمالا با توجه به حمایت تلویحی فرماندار منطقه توقف این پروژه در هاله ای از ابهام قرار دارد.....

این که ساخت این پروژه منابع چه کسانی را تامین می کند، جای بحث دارد ، ولی آنچه مسلم است و کارشناسان اظهار داشته اند،

با ساخت این پروژه محیط زیست منطقه بشدت صدمه می بیند.

روز سه‌شنبه بود که مرکز رسانه قوه قضائیه با انتشار خبری از ارسال نامه دادیار دادسرای دیوان‌عالی کشور و مدیرکل حوزه حقوق عامه دادستانی‌کل کشور در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم به دادستان عمومی و انقلاب مازندران خبر داده بود که بر اساس این نامه دستور توقف اجرای طرح پتروشیمی میانکاله صادر شده بود.

طبق اساس گزارش مدیرکل حوزه حقوق عامه دادستانی‌کل کشور در نامه‌ای که در هفته جاری و به‌دستور حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری صادر کرده بود، بر اساس تکالیف قانونی دستگاه قضایی در پیگیری حقوق عامه و با استناد به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر ممنوعیت استقرار صنایع شیمیایی در صورت دارا بودن فاضلاب صنعتی در فرایند تولید، دستور توقف اجرای طرح پتروشیمی میانکاله را صادر کرده بود.

رئیس دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در این دستور خطاب به دادستان مازندران تأکید کرده است در خصوص احداث مجتمع پتروشیمی در مراتع روستای حسین‌آباد شهرستان بهشهر در محدوده زیست‌بوم میانکاله، به‌قید فوریت گزارش جامعی از ابعاد مختلف موضوع از چگونگی فرایند واگذاری 90 هکتار عرصه به سرمایه‌گذاری، انجام بررسی اولیه طرح و نحوه جانمایی آن، اخذ مجوز‌های لازم از مراجع ذی‌ربط و بررسی اثرات زیست‌محیطی پروژه تهیه شود و تا مشخص شدن نتیجه نهایی بررسی‌ها از ادامه فعالیت طرح جلوگیری شود. 

 

گفتنی ست این روزها و از زمان کلنگ‌زنی پروژه توسط وزیر کشور در بیستمین روز اسفند، حاشیه‌های متعددی به دنبال داشت و هر روز نیز بر دامنه این حاشیه‌ها افزوده می‌شود.

به هر روی امیدواریم که بهترین تصمیم برای این تصمیم اتخاذ شود .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار