معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه مازندران با دارا بودن دام‌های سنگین و سبک فراوان, همچنان وارد کننده علوفه به استان است، گفت: ضریب کشت کلزا در فصل زراعی امسال در مازندران افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ 01 October 2015
به گزارش تابناک مازندران عزیزالله شهیدی‌ فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار در ساری، اظهار داشت: زمانی مازندران رتبه نخست تولیدات دامی را در کشور دارد، باید میزان مصرف و استفاده علوفه در استان بالا باشد.
وی افزود: 40 هزار هکتار از زمین‌های استان به جو علوفه ای و بیش از 42 هزار هکتار به مزارع شبدر، ذرت و نباتات علوفه‌ای اختصاص دارد اما هنوز بخش عمده‌ای از علوفه دامی استان را وارد می‌کنیم.
شهیدی‌فر گفت: با آنکه سبوس گندم برای دام‌ها استفاده می‌شود اما تنها 65 هزار هکتار از اراضی استان  گندم کشت می‌شود که تولید سالانه 200 هزار تن گندم سبوسی که تولید می‌کند آنچنان قابل توجه نیست و مجبور هستیم، بخش عمده ای از آن را از  استان‌های دیگر وارد کنیم.
وی به کشت محصولات پاییزه در استان اشاره کرد و گفت: کشت برخی از  محصولات پاییزه از اواخر شهریور و برخی از اوایل پاییز در استان آغاز شد.
معاون بهبود و تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: دانه‌های روغنی، کلزا، نباتات علوفه ای نظیر شبدر، جو، جوی علوفه ای، ذرت و محصولات استراتژیک نظیر گندم از کشت پاییزه است.
وی افزود: خوشبختانه با بارش باران اخیر در استان، کشت کلزا به خوبی انجام شده که امیدواریم برداشت خوبی از این محصول در استان شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار