قانون باید اول ۲۵ درصد طلب بازنشستگان داده و سپس مصوبه دستمزد سال جاری اعمال شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹ 29 April 2022

به گزارش تابناک مازندران، دریابیگی، دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران شمار بازنشستگان استان را ۱۸۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: ۷۰ درصد آنان از حقوق حداقلی برخوردار هستند.

نصراله دریابیگی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به مشکلات فراروی کارگران و بازنشستگان اظهار داشت:یکی از مسائل فراروی حوزه درمان است درحالی که طبق قانون، درمان رایگان بوده ولی کارگران و بازنشتسگان سه نوع حق بیمه پرداخت می کنند و سرانه های درمانی نیز عاید کارگران نمی شود.

وی عدم اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان را از دیگر مشکلات ذکر کرد و با بیان اینکه طبق قانون همسان سازی بازنشستگان ۲۵ درصد طلب دارند، افزود: طبق قانون باید اول ۲۵ درصد طلب بازنشستگان داده و سپس مصوبه دستمزد سال جاری اعمال شود.

دریابیگی تصریح کرد: ۷۰ درصد بازنشستگان از حداقل حقوق بهره مند هستند و چالش حقوق و دستمزد روی زندگی آنان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اظهار اینکه ۲۵ درصد مابقی همسان سازی بازنشستگان و جامعه کارگری باید محقق شود، افزود: این درحالی که همسان سازی حقوق معلمان و غیره از بودجه دولت انجام شد ولی برای بازنشستگان تامین اجتماعی این مسئله محقق نشد و از حساب ذخیره شده آنان تامین شد.

وی با اظهار اینکه تخصیص ۸۹ هزار میلیارد تومان برای بدهی تامین اجتماعی فقط در حد مصوبه و کاغذ است، گفت: سهام چند کارخانه را به تامین اجتماعی دادند که ضررده هستند.

وی شمار افراد تحت پوشش تامین اجتماعی را یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۱۸۰ هزار نفر از این تعداد بازنشسته هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار