رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: سد ها و کانال های آب محیط های مناسبی برای شنا نیستند و احتمال غرق شدگی در آنها بالا است.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲ 30 May 2022

 

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: با توجه به فرارسیدن فصل گرم و وجود سد و کانال های آبی فراوان در جای جای استان از هم استانی های عزیز به خصوص جوانان و به ویژه خانواده هایی که کودکان زیر ۱۸ سال دارند،می خواهیم به هنگام مراجعه به این اماکن تفریحی مراقب باشند و به هیچ این اماکن را برای شنا انتخاب نکنند.
وی یادآورشد: همه ساله با فرا رسیدن فصل تابستان، گردشگران و مسافران با هدف فراهم کردن اوقات مفرح یا انجام ورزش های تابستانی به شنا کردن و قایق سواری در سد و مکان های آبی می پردازند و در برخی موارد به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی، دچار غرق شدگی می شوند.
وی تاکید کرد: غرق شدگی سومین علت مرگ های ناشی از حوادث است و متاسفانه قربانیان غرق شدگی اکثرا کودکان و جوانان هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: غرق شدگی در افراد مذکر بیشتر از افراد مونث روی می‌دهد؛ بیماری های زمینه ای می توانند مستعد کننده غرق شدگی باشند مانند: صرع، بیماری های قلبی، ضعف عضلانی، عقب ماندگی ذهنی و ..... همچنین مصرف داروهای خواب آور، الکل و مواد روان گردان قبل از شنا می تواند زمینه ساز غرق شدگی باشد.
وی تاکید کرد: کودکان ۱-۴ سال در معرض خطر غرق شدگی در حوض، استخر و وان حمام هستند. آنها به دلیل کنجکاوی، عدم درک خطر و غفلت والدین دچار غرق شدگی می شوند.
دکتر علیمحمدی گفت: کودکان را در ساحل دریا و رودخانه، در نزدیکی مکان های آبی پرخطر، وان حمام، حوض و استخر تنها رها نکنید، توانایی خود را در شنا کردن، بیش از حد در نظر نگیرید؛ یک سوم قربانیان غرق شدگی با فن شنا آشنایی کامل داشته اند و همچنین به داخل آبی که عمق آن را نمی دانید وارد نشوید.
وی با اشاره به اینکه سد محل مناسبی برای شنا نیست و بسیار خطرناک است باید در اطراف سدها تابلوی هشدار ممنوعیت شنا نصب شود گفت: متاسفانه همه ساله شاهد اتفاقات ناگوار و داغدار شدن خانواده ها هستیم که امیدمی رود با افزایش آگاهی و اطلاع رسانی در این زمینه و همکاری و همراهی مردم به خصوص جوانان شاهد اتفاقات تلخ این چنین نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار