شهروندان با رعایت هشدارهای امنیتی در صورت مشاهده افراد مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۶۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ 11 August 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 20/05/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
مهمترین رسالت خبرنگار سعادت بشر است 
فرمانده انتظامی استان مازندرن در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان، گفت: مهمترین رسالت خبرنگاران سعادت بشر و رساندن جامعه به آرامش و اهداف عالیه است . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان، با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهید صارمی و شهدای خبرنگار را گرامی داشت .
فرمانده انتظامی استان مازندران، با بیان این که خبرنگاری رسالتی است که بر عهده خبرنگاران گذاشته شده است، تصریح کرد: روایت اتفاقات کربلا و خطبه‌ تاریخی حضرت زینب (س) در مجلس یزید، رسالت مقدسی بود که واقعه‌ کربلا را پس از 1400 سال هنوز زنده نگه داشت .
سردار میرزایی از مهمترین رسالت خبرنگاران را ارتقاء نظام کشور و روحیه بخشی به مردم عنوان کرد و اظهار داشت: از جمله اهداف خبرنگاری رساندن بشر به سعادت است که مصداق بارز آن واقعه کربلا بوده است که اگر نقل نمی شد مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اهداف واقعه عاشورا مغفول می ماند.
میرزایی، خاطرنشان کرد: رسانه ها در واقع با ایجاد باورپذیری در مردم تعیین کننده سمت و سوی یک واقعه و رخدادند و شکست و پیروزی یک واقعه نیز وابسته به خبری است که منتشر می کنند و می تواند جامعه را به آرامش رسانده و به اهداف عالیه نزدیک تر کند .
وی با بیان این که از مهمترین رسالت خبرنگاران معرفی توانمندی‌های مغفول جامعه و التیام الام مردم است، گفت: از دیگر رسالت خبرنگاران این است که باید چشم و گوش مردم باشند و با بیان نقاط ضعف و قوت و مطالبه گری از مسئولان در جهت احقاق حقوق مردم گام بردارند.
فرمانده انتظامی استان مازندران در ادامه با ابراز خرسندی از تعامل سازنده بین اصحاب رسانه و فرماندهی انتظامی استان، بیان داشت: در راستای این تعاملات موفقیت های خوبی نصیب انتظامی استان شده است .
سردار میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکردهای انتظامی استان در جهت کاهش جرائم پرداخت .
وی با اشاره به این که 48 درصد از سرقت های به وقوع پیوسته در سطح استان، سرقت های خرد است، اظهار داشت: نرم افزایش سرقت ها در کشور 7 درصد است در حالی که این رقم در استان مازندران کمتر از 4 درصد است.
این مقام انتظامی با بیان این که استان مازندران در حوزه کشف سرقت ها رتبه یازدهم کشور را دارد، اظهار داشت: استان مازندران از استان های امن کشور در حوزه جرایم مهمه محسوب می شود.
میرزایی با اشاره به وقوع 2 و نیم درصدی قتل کشور در استان، گفت: استان در حوزه نزاع های فردی رتبه دوازدهم کشوری را دارد که با توجه به حجم ترددها و حضور فرهنگ های مختلف به واسطه حضور غیر بومیان در استان نیاز به فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه است.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که 3 و نیم درصد از متوفیان ناشی از حوادث رانندگی کشور مربوط به استان مازندران است، گفت: این درحالی است که استان مازندران در حوزه ترددهای جاده ای رتبه یکم کشور را دارد.
---------------------------------
خبرنگاران، طلايه داران خط مقدم جبهه آگاهي بخشي جامعه
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران ، خبرنگاران را طلايه داران خط مقدم جبهه آگاهي بخشي جامعه خواند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید جعفر ساداتی" در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت سرور وسالار شهیدان حضرت آقا اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و شهدای عرصه قلم به ویژه خبرنگار شهید صارمی، روز خبرنگار را گرامی داشت.
سرهنگ ساداتی در این مراسم، خبرنگاران را طلايه داران خط مقدم جبهه آگاهي بخشي جامعه خواند و گفت: خبرنگاران در صحنه‌هاي سرنوشت ساز با تلاش‌ خستگي ناپذير و صادقانه با قدرت قلم خود در فرايند پيچيده و دشوار تقابل با جنگ شناختي دشمن با اطلاع رساني شفاف و به هنگام در راستاي بازتاب واقعيات، دفاع از امنيت، آزادگي و اسلام از هيچ کوششي دريغ نمي‌ورزند و همواره در شرايط مختلف حضور موثر و مثبت شان را در کنار خود و در اجراي صحيح ماموريت ها احساس کرديم.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، تصریح کرد: بی شک انتشار و تحلیل صحیح اخبار و رخدادها در راستای آگاه سازی و تنویر افکار عمومی رسالت خطیری است که با نام خبرنگار پیوند خورده است.
وی افزود: خبرنگاران فهیم و متعهدی که با همتی والا برای آگاهی و روشنگری در جامعه گام برداشته و با اطلاع رسانی صحیح، صریح و دقیق حرکت جامعه را به سوی قله های دانش و علم تسریع بخشیده و باعث پیشرفت و سعادت آن می گردند.
سرهنگ ساداتی در ادامه تاکید کرد: فراجا نیز چون سازمانی موفق مرهون زحمات بی دریغ این خبرنگاران در نشر هوشمندانه ارزش ها و اخبار می باشد بر همین اساس خود را موظف به تجلیل از این عزیزان می داند.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران در پایان خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته با همت والای خبرنگاران، بیش از 3 هزار و 440 عنوان خبر، گزارش، تحلیل و گزارشات تصویری از برنامه ها، رزمایش و طرح های انتظامی و ترافیکی در سطح استان مازندران، توسط کارشناسان اداره اطلاع رسانی در خبرگزاری پلیس منتشر و به سایت های خبری، خبرگزاری ها ارسال شد.
گفتنی است در پايان این مراسم با اهدا لوح یاد بود و هدیه از خبرنگاران در خصوص درج و نشر اخبار و هشدارهای انتظامی تقدیر شد.
-----------------------------
دستگیری سارق منازل و پمپ آب کشاورزی در بابل 
فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگيري سارق حرفه‌ای منازل و پمپ آب کشاورزی با ١٢ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پي وقوع چندین فقره سرقت منازل و پمپ آب کشاورزی در سطح شهرستان بابل، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پاسگاه گتاب با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه سارق را شناسایي و پس از هماهنگي های قضائی، طی عملیاتی غافلگیرانه وی را در مخفيگاهش دستگير کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان بابل ادامه داد: متهم در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده به ١٢ فقره سرقت منازل و پمپ آب کشاورزی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ شالیکار در پایان از شهروندان خواست: برای پيشگيري از سرقت ضمن به توصيه و هشدارهاي پليسي، در صورت اطلاع از هر گونه سرقت و يا ترددهاي افراد مشکوک و ناشناس موضوع را سريعاً از طريق سامانه تلفني ١١٠ به پليس اطلاع دهند.
---------------------------------
کشف آرد قاچاق در آمل 
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف 4 تن و630 کیلوگرم آرد قاچاق و خارج از شبکه توزیع در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مقابله با قاچاق کالا و تنظیم بازار و در پی کسب خبری مبنی بر توزیع آرد خارج از شبکه توزیع موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی متهم را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، تصریح کرد: پس از هماهنگی قضائی ماموران با همکاری کارشناسان اداره غلّه در بازرسی از انبار متعلق به متهم تعداد 109کیسه جمعاً 4 تن 630 کیلوگرم آرد قاچاق و خارج از شبکه کشف کردند.
سرهنگ داداش تبار ارزش آرد قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 2میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: ضمن پلمب محل مورد نظر و تحویل آردکشف شده به اداره غلّه، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
-------------------------
دستگيري سارق سیم و کابل برق در نوشهر 
فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از دستگيري سارق سیم و کابل برق با 12 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ " اکبر درویشی" در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در حوزه استحفاظی، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه پس از چند روز کار اطلاعاتي و انجام تحقیقات پليسي، ماموران پلیس آگاهی موفق به شناسايي سارق شدند، افزود: با هماهنگی قضائی، ماموران در عملياتی ضربتی و غافلگیرانه متهم را دستگير کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر، تصريح کرد: متهم در تحقيقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 12 فقره سرقت سیم و کابل برق در این شهرستان اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده قضائی روانه زندان شد.
سرهنگ درویشی در خاتمه از شهروندان خواست: با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات در مورد هرگونه مسئله انتظامی و امنیتی از طریق سامانه110و یا کلانتری و پاسگاه محل سکونت خود، پلیس را در ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان یاری کنند.
------------------------------
دستگیری سارقان حرفه ای منزل در فریدونکنار 
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکناراز دستگیری دو سارق حرفه ای منزل با 12 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ "حسن هاشم پور " در تشریح این خبر،گفت: در پی وقوع سرقت های مکرر منزل در شهرستان فریدونکنار، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با بررسی های میدانی، موفق به شناسایی سارقان حرفه ای در این ارتباط شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار، تصریح کرد: در یک عملیات ضربتی، دو متهم دستگیر و طی بازرسی بعمل آمده از مخفیگاه آنان، انواع گردنبند، دستبند- انگشتر، سکه طلامسروقه کشف شد و متهمان در مجموع به 12 فقره سرقت در این شهرستان اقرار کردند.
سرهنگ هاشم پور با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای امنیتی در صورت مشاهده افراد مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
----------------------- 

 

 

 

خبر: سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار