یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری شامگاه گذشته با حضور اعضای شورا، گران پاشا مدیرکل راه آهن شمال و رستمی مدیرکل راهسازی شمال برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 05 October 2015

به گزارش تابناک مازندران در ساری؛ مسعود مدینه رییس شورای شهرستان ساری در ابتدای جلسه با مرور بر چهاربانده شدن محور ساری-تاکام، هدایت آبهای سطحی و نیروگاه زباله سوز به نقل از فرمانداری ساری گفت: 70 درصد مصوبات سفر ریاست جمهوری به مازندران متعلق به شهرستان ساری است.

وی در خصوص کمربندی شمالی شهر ساری اظهار داشت: باوتجه به ارتفاع 3 متری زیرگذر کمربندی شمالی و همچنین جمعیت 7 هزارنفری ااین منطقه ، این زیرگذر غیرفنی بوده و محل بحث است.

مدینه با تاکید براینکه ایجاد این تقاطع غیرهم سطح غیرفنی مشکلاتی را برای مردم ایجاد خواهد کرد افزود: حداقل استقرار یک ایستگاه آتش‌نشانی در کمربندی شمالی الزامی است.

علی اکبر زلیکانی یکی از دغدغه های ساری را بی سرانجامی کمربندی ساری عنوان کرد و گفت: نمی‌توان امیدوار بود که این کمربندی به شکلی استاندارد و ایمن تحویل مردم شود.

وی افزود: با توجه به تقاضای به حق شهروندان، در این محور دو تقاطع غیرهمسطح وجود دارد که اگر هم زمان و قبل از پایان کامل این پروژه به بهره‌برداری نرسند کار خطرناکی خواهد بود .

عضو شورای شهر ساری خطاب به رستمی مطرح کرد: چرا مدیریت کلان حوزه راه و شهرسازی استان با پیشنهاد شهرداری ساری مبنی بر تقبل انجام این پروژه(کمربندی شمالی) موافقت نکرد. 

پرویز شعبانی نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد جان باختگان حادثه منا و همچنین هفته نیروی انتظامی طی سخنانی گفت: امنیت از نیازهای بارز جامعه است. وی افزود: اگر جامعه در هر زمینه ای دچار نارسایی شود ،  به سرعت به  سمت ناامنی پیش خواهد رفت.

عضوشورای شهر ساری با اعلام آمار فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای بیان داشت: در پنج ماهه نخست سالجاری تعداد 343 نفر در استان در اثر تصادفات اجاده ای جان خود را از دست داده اند که 67 نفر این تعداد شهروندان ساروی بوده اند.

شعبانی با اعلام این آمارها از سازمان های راه و شهرسازی و دیگر سازمان های متولی این حوزه خواست تا با توجه جدی تر نسبت به افزایش اعتبارات، کاهش جرائم و فوتی های ناشی از حوادث جاده ای را داشته باشیم.

در ادامه مدیرکل راهسازی شمال نیز ضمن ارائه توضیحاتی بیان داشت: کمربندی شمالی از سه راه جویبار تا گارد جنگل به طول دو هزار و 700 متر بوده که در سه سال اخیر حدود 22 میلیارد تومان هزینه شده است.

 غلام‌عباس رستمی در پاسخ به سوال عضو شورا مبنی بر نحوه ی توزیع اعتبارات استان ها گفت: عقب ماندگی های استان مازندران در حوزه راه و شهرسازی زیاد است و در دو سال اخیز نیز مازندران اعتبارات مناسبی نداشته و البته فشارهای سیاسی نیز در این وضعیت بی‌تاثیر نبوده است.

وی با اشاره به اینکه کمربندی شمالی در مسیر 22 بهمن و ارم تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: با توجه به اینکه دو تقاطع غیرهمسطح در کمربندی شمالی احداث می‌شود پل سه‌راه جویبار تا دو ماه آینده به پیمانکار ابلاغ می‌شود.

رستمی برآورد ریالی برای تکمیل پروژه کمربندی شمالی را  40 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مازندران از لحاظ راه و شهرسازی یکی از ضعیف ترین استان ها است که در طول یک یا دو سال حل نمی شود.

مدیرکل راهسازی شمال با بیان اینکه برای اتصال کمربندی شمالی و جنوبی درحال حاضر هیچ برنامه ای نداریم یادآور شد: اگر بودجه دولتی به موقع اختصاص یابد زمان بهره‌برداری کمربندی شمالی تسریع می‌یابد.

جمال باقری در این جلسه بر ضعیف بودن ارتباط غیربخشی در دستگاه ها را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ضعف ارتباط مدیریت استان با مدیریت شهری باعث شده عملا نتوانیم کارها را بصورت درست پیش ببریم.

مدیرکل راه‌آهن شمال نیز با بیان اینکه تاکنون راه‌آهن شمال در اجرای پروژه‌های شهری با شهرداری ساری تأمل داشته و توافق‌نامه‌هایی منعقد کرده است، اظهار کرد: احداث کانال آب در حریم راه‌آهن از فعالیت‌های شهرداری ساری بوده است.

یوسف گران‌پاشا با اشاره به اینکه اجرای پروژه عابر پیاده در مسیر خطوط راه‌آهن به‌صورت دوجانبه با مشارکت شهرداری و راه‌آهن شمال انجام می‌شود، افزود: لازم است شهرداری ساری در اجرای پروژه عابر پیاده به تعهدات خود عمل کند.

وی پروژه دیگر شهرداری ساری را در مسیر پل گردن عنوان و بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌های لازم برای اجرای عملیات عمرانی شهرداری ساری می‌توانیم به مدت 24 ساعت تردد قطار را در این مسیر جابه‌جا کنیم.

مدیرکل راه‌آهن شمال در پایان سخنانش گفت: برای اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری لازم است مشاوران و کارشناسان با راه‌آهن شمال وارد مذاکره شوند.

انتقاد از تشکیل تیم ورزشی در یک سازمان تابعه شهرداری ساری

محمدی کیادهی هم در جلسه علنی شورای شهر ساری از تشکیل تیم ورزشی توسط یکی از سازمان های تابعه شهرداری ساری خبر داد و گفت: این سازمان که کاملا غیرمرتبط با حوزه ورزش است، به تازگی اقدام به تشکیل یک تیم ورزشی نموده است .

منبع:شماتل نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار