مدیر زراعت جهادکشاورزی استان یزد گفت: در حالیکه خرید کلی گندم استان برای امسال 21 هزار تن پیش‌بینی شده بود ولی میزان گندم خریداری شده به 15 هزار و 322 تن رسید.
کد خبر: ۱۰۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 06 October 2015

به گزارش تابناک یزد،فرجام فاضلی با اشاره به پایان یافتن تاریخ خرید گندم به تشریح نحوه خرید گندم از گندم‌کاران استان پرداخت و گفت: میزان نهایی خرید گندم سال گذشته در استان یزد 12 هزار و 347 تن بوده که امسال با 24 درصد رشد خرید به 15 هزار و 322 تن رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم که شهرستان خاتم با 9000 تن و ابرکوه با 7000 تن خرید گندم در جایگاه اول و دوم استان قرار بگیرند ولی در پایان خرید، شهرستان ابرکوه با خرید 9492 تن گندم مقام اول خرید گندم در استان را به خود اختصاص داده است. رتبه‌های بعدی نیز به ترتیب به شهرستان‌های خاتم با 5642 تن، بهاباد با 152 تن، میبد با 19 تن، یزد با 11 تن و اردکان با 6 تن اختصاص یافته است.

فاضلی، میزان وجه پرداختی به کشاورزان را نزدیک به 170 میلیارد ریال معادل 90 درصد مبلغ پیش‌بینی شده ذکر کرد و افزود: میزان وجه باقیمانده و پرداخت نشده به کشاورزان 17 میلیارد و 246 میلیون ریال است که در حال پرداخت شدن است.

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان که در اولین جلسه ستاد کاشت محصولات پاییزه گندم، جو و کلزا در استان سخن می‌گفت، هدف از برگزاری این جلسه را بررسی تولید و خرید محصولات زراعی سال گذشته و برنامه‌ریزی و هماهنگی برای اجرای برنامه‌های سال زراعی کنونی اعلام کرد.

در ادامه این جلسه، برنامه‌های کاشت گندم، جو و کلزا و سهم کاشت هر منطقه مورد بررسی قرار گرفت و به شهرستان‌ها ابلاغ شد. همچنین نحوه دریافت و تأمین نهاده‌های کشاورزی شامل بذر و کودهای شیمیایی، مشخص و برنامه‌های ابلاغی برای دستیابی به اهداف مورد نظر، تشریح و تصمیم لازم اتخاذ شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار