زمانی که دولت سیزدهم آغاز به کار کرد، توسعه ارتباطات روستایی و اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت را در اولویت قرار داد. از همان ابتدا سفر به شهرهای مختلف کشور برای بررسی وضعیت اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات آغاز شد
کد خبر: ۱۰۸۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶ 03 December 2022

دولت سیزدهم با صرف هزینه ۸۰۰ میلیارد ریالی و با راه‌اندازی ۷۶ سایت، زمینه فعال شدن اینترنت پرسرعت در ۱۲۰ روستای مازندران و اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات را فراهم کرد تا با این رقم، بهره‌مندی ۹۲ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دسترسی به اینترنت امروزه به عنوان یکی از نیازهای اولیه افراد جامعه به شمار می رود و به همان اندازه که فناوری و استفاده از تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت و همه‌گیری است، نیاز به وجود اینترنت برای پیشبرد زندگی تا حد زیادی احساس و جزو ضروریات محسوب می شود.

بسیاری از امور زندگی مردم جامعه با اینترنت گره خورده است و در کنار مطالبه تامین نیازهایی همچون آب ، جاده، گاز و برق، اینترنت نیز به آن افزوده شده است و تامین این نیاز تنها محدود به شهرها نمی شود و مناطق روستایی هم این مطالبه را از مسوولان دارند.

زمانی که دولت سیزدهم آغاز به کار کرد، توسعه ارتباطات روستایی و اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت را در اولویت قرار داد. از همان ابتدا سفر به شهرهای مختلف کشور برای بررسی وضعیت اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات آغاز شد.

ذائقه کاربران برای دسترسی به اینترنت اکنون با گذشته تفاوت‌های بسیاری دارد و این مساله باعث شد تعداد روستاهای فاقد اینترنت مطلوب که چهار هزار روستا اعلام شده بود، حدود دو برابر و سایر روستاها هم نیازمند برنامه‌ریزی جهت بهبود کیفیت شوند که بخش عمده آن از سال آتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار