مهدی روحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا گفت: از شما اصحاب رسانه و هنرمندان انتظار داریم با تولید محتواهای فاخر و بازنشر آن در رسانه های مکتوب و غیر مکتوب و فضای مجازی پررنگتر از سالهای گذشته در صحنه حضور داشته باشید.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹ 26 January 2023

به گزارش تابناک مازندران، جلسه ی «کمیته هنر و هنرمندان» ، «کمیته رسانه های مکتوب و خبرگزاری ها» و «کمیته فضای مجازی و شبکه های اجتماعی» ، ساعت ۱۰ صبح امروز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۶ با حضور مهدی روحی «رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا» ، حجت الاسلام حسینعلی فعالی «ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و ریاست شورای هماهنگی و دبیر ستاد گرامیداشت دهه فجر نکا» ، اصحاب رسانه و تنی چند از هنرمندان شهرستان نکا ، در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد. 

خبرنگاران و هنرمندان دهه فجر امسال با تولیدات فاخر پررنگتر عمل کنند
خبرنگاران و هنرمندان دهه فجر امسال با تولیدات فاخر پررنگتر عمل کنند  

مهدی روحی با تبریک چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی و بیان اتفاقات عجیبی که امسال در کشور رخ داد، تاکید کرد: همانطور که معاندین نظام، امسال بیشتر از سالهای قبل، عزم خود را جزم کردند تا به نظام ما ضربه بزنند، ما نیز از شما اصحاب رسانه و هنرمندان انتظار داریم، پررنگتر از سالهای گذشته در صحنه حضور داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: با حجمه هایی که معاندین به نظام وارد میکنند این رسالت اصحاب رسانه است که پیشرو باشند و قلم بزنند، زیرا در جامعه ی ایران اسلامی ما، رسانه ها رکن چهارم هستند و از قدرت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا با بیان اینکه، هر مدیر و مسئولی اگر قدرت رسانه ها را درک کند، قطعا موفق است، تاکید کرد: در این راستا مدیران باید از تمام ظرفیتی که در شهرستان وجود دارد، استفاده کنند و عملکرد دستگاه‌های خود را برای همه ی اقشار بیان نمایند.

روحی عنوان کرد: همانطور که مستحضر هستید، مهمترین رسالت امروز ما آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است و مهمترین مولفه و بهترین ابزاری که میتوانیم داشته باشیم هم این است که با جنگ ترکیبی که دشمنان نظام، خوابش را دیدند مقابله کنیم که در این راستا از شما اصحاب رسانه و هنرمندان انتظار داریم با تولید محتواهای فاخر و بازنشر آن در رسانه های مکتوب و غیر مکتوب و فضای مجازی پررنگتر از سالهای گذشته در صحنه حضور داشته باشید.

وی همچنین از سایر هنرمندان حاضر در جلسه خواست تا در بخش نمایش‌های خیابانی نیز با موضوع «آسیبهای اجتماعی» و حتی «دست آوردهای نظام در طول ۴۴ سال» برنامه داشته باشند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نکا نیز با بیان اینکه، کمیته و ستاد دهه ی فجر، خود متشکل از ۲۸ کمیته در شهرستان نکا است و هر دستگاهی مسئول چند کمیته است، عنوان کرد: باتوجه به رکن چهارم بودن رسانه و اهمیت آن، قطعا بدون رسانه نمیشود در کشور اسلامی با این همه دشمن کار کرد.

حجت الاسلام حسینعلی فعالی با بیان اینکه، امروز دشمنان با استفاده از رسانه و فضای مجازی به نظام اسلامی ضربه میزنند و در شبکه هایی نظیر اینترنشنال ، اینستاگرام و ... فراخوان میدادند، از همه ی خبرنگاران و هنرمندان حاضر در جلسه خواست تا امسال بیشتر و متفاوتتر از سالهای گذشته کار کنند.

وی ضمن تشکر از زحمات خبرنگارانی که بصورت فیلم کار میکنند و از مراسمات و راهپیماییها گزارش تهیه میکنند درخواست کرد: در زمان ضبط، از «بخشهای خلوت» این مراسمات شلوغ، فیلمبرداری نکنند بلکه از «قسمت‌های شلوغ» این مراسمات را ظبط کنند تا دشمنان شلوغی این مراسمات را ببینند و منکر آن نشوند.

ریاست شورای هماهنگی و دبیر ستاد گرامیداشت دهه فجر شهرستان نکا همچنین اظهار کرد: دهه ی فجر امسال با اعتکاف تقارن پیدا کرده است و پس از وقفه بدلیل بیماری کرونا، امسال از ولادت حضرت علی(ع) تا وفات حضرت زینب(س) این سه روز در تعدادی از مساجد در کنار برنامه های دهه ی فجر برنامه ی اعتکاف نیز داریم.

حجت الاسلام فعالی عنوان کرد: شروع برنامه های دهه ی فجر، از ۱۲ بهمن در ساعت ۸ صبح با دیدار با امام جمعه شروع میشود و با راهپیمایی روز ۲۲ بهمن به پایان می‌رسد که همه ی این برنامه ها جهاد تبیین است و بهترین زمان، دهه ی فجر است.

وی اطلاع رسانی را اولین کار برشمرد و تاکید کرد: از ۱۷۶ مسجدی که در شهرستان نکا وجود دارد، مدیر هر دستگاهی میتواند ورود پیدا کند و خلاصه گزارش عملکرد اداره مربوط به خود را به مردم بدهد تا عموم مردم از کارکردهای دولت انقلاب اسلامی آگاهی داشته باشند و نگویند انقلاب چکار کرد؟

رییس سازمان تبلیغات اسلامی نکا، با روایتی از مقام معظم رهبری که فرمود: «شما روایت کنید، دشمن روایت نکند» و با بیان اینکه، هرکس اولین راوی باشد پیروز است، تاکید کرد: شما خبرنگاران و هنرمندان اول روایت کنید تا دشمن روایت نکند، شما وقتی که ساکت بنشینید و روایت نکنید، دشمن روایت میکند، لذا روایتگری شما باید بیشتر از روایتگری دشمن باشد چراکه، هرکس اولین راوی باشد پیروز است و آخرین راوی شکست میخورد.

حجت الاسلام فعالی مهمترین کاری که امروز دارد انجام میشود را در دو زمینه ی «کمیته ی فرهنگی» و «کمیته ی قرآنی» عنوان و خبر داد: در شهرستان نکا ۲۲ خانه قرآنی ، ۱۴۶ نفر قرآن آموز ، ۴۶۰ نفر حافظین قرآن از جزهای ۱ تا ۳۰ و ۵۲ نفر حافظ کل قرآن داریم که ظرفیت بسیار خوبی است و متاسفانه بیمه ی قرآنی زیر نظر بیمه نویسندگان است و یکی از دغدغه های ما است و انتظار داریم این مشکل برطرف شود.

وی عنوان کرد: تعداد موسسات قرآنی ۶ تا ، «خانه های قرآنی روستایی ۱۱ تا ، خانه های قرآنی شهری ۵ تا که در مجموع ۲۲ تا» میباشد. تعداد پیش دبستانی های وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی ۱۶ تا ، تعداد مربی های قرآنی ۳۱ نفر ، تعداد مساجد شهری ۳۱ تا ، مساجد شهری روستایی ۱۳۴ تا می‌باشد.

ریاست شورای هماهنگی و دبیر ستاد گرامیداشت دهه فجر شهرستان نکا افزود: تعداد مساجدی که از ۱۵ تا ۱۷ بهمن ماه در آن اعتکاف برگزار میشود، «مسجد جامع، کوی مهرگان، سجادیه، امام خمینی و ترک محله» ۵ تا است. تعداد روستاهای معتکف هم که مساجد روستاهای «آبلو، خورشید، کمیشان، بهزادکلا، و ملاخیل» میباشد، ۵ تا و تعداد امام جماعت شهری ۳۲ تا است.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
خبرنگاران و هنرمندان گل بکارند
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
خبرنگارا و هنرمندا میتونن با کمک همدیگه تولید محتوای فاخر کنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار