کد خبر: ۱۱۶۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰ 26 April 2024

به گزارش تابناک مازندران، محمد مهدی عباس زاده درباره جوجه ريزي مرغ گوشتي و توليد گوشت مرغ استان مازندران در فروردين ماه امسال، اظهار کرد:

براي اولين بار در صنعت طيور كشور در قبل و بعد از انقلاب، مازندران موفق به كسب رتبه اول و ثبت ركورد بي سابقه 17 میلیون و 465 هزار و 56 قطعه جوجه ریزی در فروردین ماه شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه با این تعداد جوجه ريزي در فروردین ماه امسال، براي اولين بار در طول تاريخ، رکورد تعداد جوجه ريزي ماهانه شکسته شد، تصریح کرد: این تعداد جوجه ریزی، 12.8 درصد جوجه ريزي كشور را شامل می شود.

عباس زاده با اشاره به اینکه پيش بيني می شود 33 هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ از اين تعداد جوجه ريزي استحصال شود، افزود: در اين مدت بترتیب ساري با 2 میلون و 711 هزار و 35 قطعه در رتبه اول، آمل با 2 میلیون و 213 هزار و 225 قطعه رتبه دوم و بهشهر با یک میلیون و 548 هزار و 320 قطعه در رتبه سوم قرار دارند.

وی گفت: اين سير صعودي جوجه ريزي برابر برنامه ريزي هاي انجام يافته و تلاش بي وقفه توليدكنندگان و تعامل بخش هاي مختلف دولتي و خصوصي و تشكل هاي مرتبط از سال گذشته آغاز شد، بطوریكه تعداد جوجه ريزي سال گذشته 22 درصد نسبت به سال ما قبل(1401) افزايش داشت

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار