همزمان با سفر رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید به مازندران، کلنگ اجرای طرح آب شیرین‌کن گلوگاه به زمین زده می‌شود و ایستگاه پمپاژ ساری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 10 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از ساری به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای شهری مازندران، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران، هدف از اجرای طرح آب شیرین کن در شهر گلوگاه را ارتقا کیفیت و تأمین آب شرب مشترکان این شهر با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و اظهار داشت: قرارداد اجرای این طرح با پیمانکار امضا و منعقد شد.
محمد حسین ذاکری، طول دوره احداث این طرح را 12 ماه و هزینه سرمایه‌گذاری اولیه آن را 48 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: فرآیند تصفیه در این طرح با روش اسمز معکوس انجام می‌شود.
مدیرعامل آبفای شهری مازندران با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به مازندران، ایستگاه پمپاژ لسانی شهر ساری نیز به بهره برداری می‌رسد، گفت: این طرح به منظور تامین و افزایش فشار آب و فراهم کردن امکان بهره برداری کامل و بهینه از طرح آبرسانی به شهر ساری از سد شهید رجایی در دستور کار قرار گرفت.
وی، افزود: جمعیت سال افق در این طرح 232 هزار و 790 نفر پیش بینی شده است.
ذاکری، ادامه داد: علاوه بر احداث یک باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت هزار و 300 لیتر در ثانیه، سازه ایستگاه پمپاژ به مساحت 412 متر مربع، سازه واحد کلر زنی به مساحت 96 متر مربع، پست برق به مساحت 30 متر مربع، پست پاساژ به مساحت 16 مترمربع احداث شد.
مدیرعامل آبفای شهری مازندران گفت: برای اجرای این طرح، دیزل ژنراتور اضطراری به قدرت 1100 کیلو ولت آمپر، تابلوهای فشار متوسط، تجهیزات ابزار دقیق و 6 دستگاه الکترو پمپ سانتریفوژ به قدرت 132 کیلو وات تهیه، نصب و راه اندازی شد.
ذاکری، اعتبار هزینه شده برای احداث و بهره برداری از ایستگاه پمپاژ لسانی ساری را 50 میلیارد ریال عنوان کرد.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار