با حضور فرماندار، رئیس جهاد کشاورزی و سایر مسئولین شهرستانی، مرغداری گوشتی ۴۲هزار قطعه ای در روستای دوراب شهرستان نکا افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۹۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲ 07 February 2023

به گزارش تابناک مازندران ، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نکا بیان کرد: مهدی سعادت از سال ۱۳۷۹ وارد حرفه ی مرغداری شد، در سال ۱۳۸۶، تولید ۲۰هزار قطعه را افتتاح کرد و امروز با هزینه ای به مبلغ ۱۲میلیارد تومان، ۲۲ هزار قطعه دیگر اضافه کرد که هم اکنون این واحد، توانایی تولید ۴۲ هزار قطعه با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰تُن گوشت سفید را دارد. 

افتتاح مرغداری ۴۲هزار قطعه ای در روستای دوراب شهرستان نکا در فجر ۴۴
افتتاح مرغداری ۴۲هزار قطعه ای در روستای دوراب شهرستان نکا در فجر ۴۴  

سعید صمدی گفت: این کارآفرین از ۱۲ میلیارد هزینه جهت توسعه ی مرغداری، ۹ میلیارد را بصورت نقدی و خوداجرایی هزینه کرد، ۱/۵ میلیارد را از محل کارکرد و خوش حسابی خود در بانک کشاورزی تسهیلات دریافت کرد و ۱/۵ میلیارد دیگر نیز بابت تسهیلات سرمایه در گردش در بانک کشاورزی دریافت نمود.

وی وضعیت استعداد و قابلیت دامپروری در شهرستان نکا را بسیار عالی برشمرد و گفت: ما در شهرستان نکا ۲۷۰هزار واحد دامی سبک و سنگین داریم که تولید ۲/۷۰۰ تُن گوشت قرمز در سال ، ۱۹ هزار تُن تولید شیر در سال را دارا میباشند و ۲۰۵ واحد مرغداری داریم که شامل؛ (مادر، تخم گذار و گوشتی) است. 


 

رئیس جهاد کشاورزی تصریح کرد: این مرغداری ها با ظرفیت ۳میلیون قطعه جوجه در هر دوره که شامل ۵دوره در سال است، ۲۷هزار تُن ظرفیت تولید گوشت سفید را دارند که مجموع تولیدات ما را به ۵۰ هزار تن در سال میرساند که رتبه ی چهارم صنعت دام و طیور را در استان مازندران کسب کردیم.

افتتاح مرغداری ۴۲هزار قطعه ای در روستای دوراب شهرستان نکا در فجر ۴۴  

فرماندار شهرستان نکا نیز در این مراسم با آرزوی پیشرفت و توسعه ی این مجموعه و مجموعه های دیگر گفت: قطعا و یقینا یکی از موضوعاتی که در این ایام باید به آن بپردازیم این است که ببینیم انقلاب اسلامی و حرکت عظیمی که امام(ره) شروع کرد، در مقیاس و ابعاد خود و در بعد از گذشت ۴۴سال تا چه حد توانسته پیشرفت داشته باشد و آرمانهایی که حضرت امام(ره) را محقق کند.

عبدالرضا بابائی در ادامه اظهار کرد: بنده فکر میکنم که قضاوتها بیشتر در بیرون از کشور اتفاق می افتد و ما باید بیشتر به اعترافات افراد موثر و واقع بین در خارج از جمهوری اسلامی نگاه کنیم که در عرصه ی بین المللی در بیان پیشرفتهای انقلاب اسلامی صراحتا آن چیزی که اتفاق افتاده را بیان می کنند.

وی گفت: برخی ها فکر میکنند که پس از گذشت سالها از عمر انقلاب، باید آن شعارها و آرمان‌ها را رها کنیم و کوتاه بیاییم، اما آن تفسیرها، تفسیرهای درستی نیست، زیرا وقتی یک نظام و انقلابی شکل میگیرد، مبتنی بر یک سری آرمانها است، ما زمانی میتوانیم ارزیابی درستی از آن داشته باشیم که مستمراً آن را با آرمانهای اول انقلاب مقایسه کنیم.

فرماندار شهرستان نکا تصریح کرد: آرمانهای امام(ره)، آرمانهای بسیار بلندی بود و وقتی هرچه آرمانها و اهداف بلندتر باشند، قطعا و یقینا سختیها بیشتر است، بطور مثال، ما یک زمانی میخواهیم قله ی ۲هزار متری، یک زمانی ۴هزارمتری و یک زمانی ۸هزارمتری را فتح کنیم، هر کدام از این مسیرها سختی های متفاوتی دارد، انقلاب اسلامی یک قله ای را انتخاب کرد که این قله دست یافتن به آن ممکن، اما سختیهای مسیر آن نیز زیاد است، پرتگاه‌ها و پیچ و خم های زیادی دارد، یک جاهایی باید استراحت کنیم، در یک جاهایی باید از طناب استفاده نمائیم و در یک جاهایی ممکن است یک فردی از تیم کوهنوردی سقوط کند.

بابائی با بیان اینکه، همه ی این مشکلات وجود دارد اما دست یافتنی است اظهار کرد: من به عنوان یک تحلیلگر کوچک در فضای سیاسی، میگویم؛ انقلاب اسلامی در تمام آرمانهایی که برای خود تعریف کرد، توفیقات بالای ۹۰درصد داشت، در آن حوزه هایی هم که توفیق کسب نکرد، ماحصل نگاه‌هایی بوده است که از گذشته باقی ماندند و در یک طیف و اندیشه ای از کشور، که متاسفانه زمینه ی حضور در مناسک و مناصب را پیدا کردند، باعث شد که در آن حوزه ها عقب بیفتیم.

وی تشریح کرد: آنجایی که نگاه، نگاه تهرانی مقدم، نگاه قاسم سلیمانی، نگاه مقام معظم رهبری بود ما پیشرفت کردیم، اما یک جایی هم نگاه، نگاه غرب و غرق شدن در پیشرفت ظاهری دنیای غرب، وابستگی به غرب بود، ما پیشرفت نکردیم.

فرماندار شهرستان نکا گفت: مثلا در صنعت خودرو باید بسیار جلوتر از حال بودیم، وقتی ما وقتی میتوانیم موشکهای دوربوردی بسازیم که تلاویو و حیفا را با خاک یکسان کند، قطعا ساخت یک خودروی داخلی شیک، امن و با قابلیت رقابت با دنیا که کار سختی نیست، باید ببینیم آنجا چه اندیشه و تفکر و موانعی حضور پیدا کرد که در طول این سالها اجازه این کار را نداد؟ 

افتتاح مرغداری ۴۲هزار قطعه ای در روستای دوراب شهرستان نکا در فجر ۴۴ + گزارش تصویری  

بابائی افزود: اگر در جاه هایی نگاهها جهادی و خدا باور شد، ما توفیق پیدا کردیم. ما در ۴۴سال پیش و قبل از انقلاب، در حوزه کشاورزی، دام و طیور، وابسته بودیم بطوری که واحدی شبیه این واحد در شهرستان نکا نداشتیم اما امروز بیش از ۲۰۰ واحد اینچنینی داریم.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار