برای رشد اقتصادی مازندران راهی جزء جذب سرمایه گذار نداریم و حدود ۱۰ سال رشد اقتصادی استان صفر بود اما در یکسال گذشته این آمار به سه درصد افزایش یافته است
کد خبر: ۱۰۹۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶ 10 February 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران پیش از خطبه های نماز جمعه بابل در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت: 

شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع بابل در عملیات والفجر هشت نقش بی بدیلی داشتند و همه ما به این عزیزان از اعماق وجودمان افتخار می کنیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه در سال های گذشته با وجود ظرفیت های بی‌نظیر در سطح ملی به مازندران کمتر توجه شد و این استان در کریدور شمال به جنوب کشور قرار دارد که باید با احیای این دالان برای توسعه اقتصادی این دیار گام برداریم.
استاندار مازندران ادامه داد: در استان سه بندر مهم وجود دارد که در سال های گذشته از ظرفیت آن برای صادرات و واردات کالا استفاده نشد اما دولت سیزدهم از بنادر استان برای توسعه اقتصادی خواهد کرد.
حسینی پور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در آخرین سفری که به مازندران داشتند فرمودند که استانی که دریا و جنگل دارد نباید فقیر داشته باشد و این فرمایش به طور کامل درست و اصولی است و اقتصاد دریا و جنگل در مازندران تاکنون شکوفا نشده است.
مقام عالی دولت در مازندران افزود: ۴۰ هزار میلیارد تومان در حوزه سرمایه گذاری در افتتاح و کلنگ زنی طرح های دهه مبارک فجر امسال در نظر گرفته شد که با جذب ۱۰۰ درصدی این منابع مالی رشد اقتصادی استان قابل توجه تر از هر زمان دیگر خواهد شد.
استاندار مازندران اضافه کرد: برای اول بار در کشور از طریق تهاتر نفت ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان و همچنین هفت هزار میلیارد تومان از طریق فاینانس خارجی برای توسعه زیرساخت های برق استان هزینه خواهد شد.
حسینی پور ادامه داد: برای رشد اقتصادی مازندران راهی جزء جذب سرمایه گذار نداریم و حدود ۱۰ سال رشد اقتصادی استان صفر بود اما در یکسال گذشته این آمار به سه درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: دولت به تنهایی نمی تواند برای توسعه اقتصادی کشور اقدام کند و باید برای رونق کسب و کار آحاد مردم برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف پای کار بیایند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار