کد خبر: ۱۰۹۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ 02 April 2023

قدرت‌نمایی «علی سوادکوهی» برابر بزرگان کشتی ایران و جهان از وی مدعی سرسخت در کشتی آزاد جهان ساخت.

به گزارش ایرنا، علی سوادکوهی به نامی آشنا برای کشتی ایران و جهان تبدیل شده است. نامی که در کمتر از ۶ ماه موفق به شکست نامدارانی مانند جردن باروز قهرمان جهان و المپیک، زائوربک سیداکوف قهرمان المپیک، محمد نخودی نایب قهرمان جهان و کنتچادزه نایب قهرمان جهان در وزن ۷۹ کیلوگرم شد. شکست این حریفان موجب شد تا آوازه سوادکوهی به کشتی آزاد روسیه برسد و حتی اخمت عثمان‌اف بعد از کسب مدال طلای جام یاریگین از چالش خود با غول‌کش کشتی جهان صحبت کند.

یکی از بزرگترین پیروزی‌های سواد کوهی برتری وی برابر جردن باروز در خاک آمریکا بود. باروز تا پیش از آن دیدار ۱۴ بار برابر ایرانی‌ها به برتری رسیده بود. شکست جردن باروز در خاک آمریکا و پیش چشم کشتی‌دوستان این کشور کار راحتی نبود زیرا هیولای کشتی جهان در یک دهه گذشته سد آهنینی بوده که کمتر کسی موفق به عبور از آن شده بود. باروز که رکورد ۱۴ پیروزی را در برابر قهرمانان ایرانی در کارنامه دارد و شکستی را هم در خاک کشورش برابر حریفان نداشت، در نهایت در برابر یک جوان مازندرانی زانو زد تا باخت قهرمان جهان پایانی بر افسانه شکست‌ناپذیری یکی از غول‌های کشتی دنیا در برابر ایرانیان باشد.

سوادکوهی که برخی برتری وی را در مبارزه با محمد نخودی و زائوربک سیداکوف اتفاقی می‌دانستند در خاک آمریکا، خود را به جهان کشتی معرفی و در زاگرب نیز کنتچادزه گرجستانی و نایب قهرمان جهان را مغلوب کرد تا نشان دهد شرط رسیدن به موفقیت عبور از سدهای پولادین حریفان است که پیش روی یک قهرمان قرار خواهد گرفت. عبور از هفت خوان پولادین حریفان اکنون سوادکوهی را به عنوان یک نام بزرگ در دنیای کشتی معرفی کرده است، نامی که حتی لرزه بر اندام روس‌های صاحب کشتی انداخته است. روس‌هایی که نظاره‌گر شکست سیداکوف قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو در برابر این جوان در لیگ کشورمان بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار