کد خبر: ۱۱۰۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹ 13 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سلگی معاون سیاسی وامنیتی استاندار مازندران در گفت و گویی اظهار داشت:

 تدوین پیوست فرهنگی بومی را در روند اجرای برنامه‌های توسعه و شکوفایی قابلیت‌های اقتصادی و عمرانی استان موثر دانست و گفت:

به دستور استاندار مازندران مدیران اجرایی استان باید برای صیانت از گفتمان فرهنگی دولت طرح‌های تحولی ارائه کنند.

بر اساس این گزارش ، روح الله سلگی در جمع مدیران اجرایی و فرهنگی مازندران، در ادامه بیان داشت :

پیشبرد اهداف طرح‌های توسعه بدون توجه به پیوست فرهنگی محکوم به شکست است.

این مسئول سیاسی، افزود: با تدوین پیوست فرهنگی بومی روند اجرای برنامه‌های توسعه و شکوفایی قابلیت‌های اقتصادی و عمرانی استان شتاب خواهد گرفت.

وی با اشاره به تاثیر مثبت طرح‌های فرهنگی، یادآورشد: با فرهنگ سازی در زمینه پیشبرد طرح‌های توسعه هم افزایی منطقه‌ای و محلی در روند پیشرفت کشور شکل خواهد گرفت.

سلگی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاهای اجرایی در زمینه تدوین پیوست فرهنگی طرح های توسعه نقش محوری دارند، افزود: پیوست فرهنگی از ابزارهای مهم امیدبخشی و نشاط اجتماعی است.

وی بر اهمیت توجه به المان‌های فرهنگ بومی در روند پیشرفت کشور تاکید کرد و افزود: اثر بخشی خرده فرهنگ‌ها در شکل گیری توانمندی ملی در خور توجه است.

معاون استاندار مازندران با اشاره به برخی مشکلات در خصوص پروژه‌های نیمه تمام استانی، اظهار کرد: طولانی شدن روند اجرای طرح‌های توسعه آثار سوء فرهنگی و اجتماعی دارد.

سلگی گفت: به دستور استاندار مازندران مدیران اجرایی استان باید برای صیانت از گفتمان فرهنگی دولت طرح‌های تحولی ارائه کنند.

وی تعامل و هماهنگی منطقی بین دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی را امری ضروری و الزام آور تلقی کرد و یادآور شد: مشارکت مردم در برنامه‌های توسعه‌ای، سیاست محوری دولت سیزدهم است 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار