کارشناس بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، از خرید 70 درصدی برق مشترکان یزدی در بورس انرژی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 14 October 2015

به گزارش تابناک یزد،مهدیه یاحقی از تصمیم کمیته عالی بورس انرژی وزارت نیرو برای خرید 70 درصدی برق مشترکان یزدی توسط این بورس از مهرماه امسال خبر داد و گفت: بغیر از یزد، استان های قم ، مرکزی ، خراسان شمالی و جنوب کرمان نیز مشمول این طرح خواهند شد.

وی با اشاره به امکان انجام معاملات خرید برق در بازه بلندمدت بر اساس قوانین و مصوبات بورس انرژی افزود : هم اکنون امکان خرید برق برای یک ماه آینده میسر شده و این امر برای فروشنده (نیروگاه ) و خریدار (شرکت های توزیع ) منافع اقتصادی را به همراه دارد.
کارشناس بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان اضافه کرد: طبق تصمیم شرکت های توانیر و مدیریت شبکه برق ایران ، نقدینگی شرکت های توزیع متاثر از انجام معامله در بورس انرژی است .
یاحقی خاطرنشان کرد : قیمت خرید انرژی در بورس نسبت به بازار روز فروش کمتر بوده و میزان نرخ خریداری شده بصورت مستقیم بر روی سود و زیان شرکت ها تاثیرگذار است.
به گفته این مسئول در مدل جدید خرید برق، به دلیل نبود امکان ذخیره برق و جلوگیری از خسارت به شرکت ها ، پیش بینی دقیق نیاز مصرف مشترکین از اهمیت بالایی برخوردار است.
این کارشناس ایجاد شفافیت در فرآیند معاملات برق و کشف قیمت بر اساس عرصه و تقاضا و همچنین رسیدن به قیمت منصفانه را از اهداف اصلی راه اندازی بورس انرژی برشمرد.
وی اظهار امیدواری کرد تا با افزایش تعداد عرضه کنندگان ، خریداران و حجم معاملات در فضای رقابتی سالم و شفاف ، مصرف کنندگان نهایی (مشترکان برق) از مزایا و منافع این طرح بهره مند شوند.
هم اکنون 587 هزار مشترک داریم که 476 هزار مشترک آن یعنی 80 درصد مشترکان ما خانگی هستند و طول شبکه‎های توزیع برق استان شامل 9 هزار و 755 کیلومتر شبکه فشار متوسط و هفت هزار و 446 کیلومتر شبکه فشار ضعیف است.
طول پست های هوایی و زمینی استان نیز 13 هزار و 527 کیلومتر است.
در سال گذشته تولید برق در کشور 267 میلیارد و 178 میلیون کیلووات بر ساعت بود که استان یزد با تولید هشت میلیارد و 879 میلیون کیلووات 3.3 درصد و رتبه نهم کشور را به خود اختصاص داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار