رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: سفر رئیس‌جمهوری به مازندران بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی برای واحدهای صنعتی به همراه داشت.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹ 15 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از شهرستان ساری، محمد محمدپور در نشست خبری بررسی دستاوردهای سفر دولت به مازندران، در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه با توجه به سخنان رئیس‌جمهوری که اعلام کرد مازندران تاکنون صنعتی نبود و از این به بعد هم معلوم نیست چه آینده‌ای برای صنعت مازندران متصور باشد، اظهار کرد: اینکه مازندران تاکنون صنعتی نبوده بحثی درست و موضوع مورد مطالبه ما است.
وی با بیان اینکه در جلسات قبل از سفر، از رئیس‌جمهوری تقاضا کردیم، مازندران به‌دلیل محدودیت استقرار صنایع مادر با مشکلاتی مواجه است و بعد از لغو پوسته ممنوعیت صنعتی مازندران، این مشکل همچنان در هسته باقی مانده و نیاز است این استان مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: این صنعتی که اکنون در استان شکل گرفته به مدد بخش خصوصی است و مازندران نتوانسته در زمان استقرار صنایع، از امکانات و دلارهای دولتی استفاده کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه در این سفر تصمیم‌های خوبی برای صنعتی شدن مازندران گرفته شد، گفت: در دو سال گذشته برای صنعتی شدن استان، اقداماتی انجام دادیم و مازندران از نظر افتتاح طرح‌های صنعتی، حجم سرمایه‌گذاری، طرح‌های به بهره‌برداری رسیده و ... در ردیف هفتم تا هشتم کشور قرار دارد و با ادامه این روند می‌توانیم مازندران را از میانه استان‌های صنعتی کشور به ردیف یک سوم و یا یک چهارم استان‌های صنعتی برسانیم و اکنون جزو 50 درصد استان‌های صنعتی‌ کشور هستیم.
محمدپور با بیان اینکه رئیس‌جمهوری درباره اشتغال صنعتی هم نظر مثبت دارد و در استان اعلام کرد که صنعتی شدن باید همه کشور را فراگیرد و کشاورزی ما هم باید صنعتی شود، تصریح کرد: سخنان رئیس‌جمهوری درباره وضعیت صنعت مازندران، به‌نوعی گلایه بود که چرا مازندران صنعتی نیست.
وی با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار و 500 طرح با پیشرفت بالای 50 درصد را احصا کردیم که عمده این واحدها مشکل نقدینگی دارند و اگر این واحدها به بهره‌برداری برسند بیش از 7 هزار شغل در استان ایجاد می‌شود، ادامه داد: نیاز مالی این واحدها بیش از یک‌هزار میلیارد تومان است اما بعضی از این واحدها برای دریافت تسهیلات، مشکلاتی مانند معوقات بانکی داشتند به همین دلیل اعتبار تسهیلاتی این بخش در نهایت به بیش از 700 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه منطقه آزاد زمانی به هدف خود نزدیک می‌شود که صادرات از این محل افزایش یابد، خاطرنشان کرد: موضوع تردد خودرو با آیین‌نامه‌های جدید مناطق آزاد، دیگر وجود ندارد و با مانع رسمی مواجه است.
این مسئول با اشاره به اینکه جذب گردشگر می‌تواند از فلسفه‌های منطقه آزاد باشد، اظهار کرد: آمار درآمدهای گردشگری کشور هر سال در صادرات غیرنفتی اعلام می‌شود.
محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای ارتقای کاربری یک درصد از زمین‌های زراعی و باغی استان، مجوز دریافت کردیم، افزود: اعتقاد داریم اگر یک درصد از این اراضی با توافق مالکان توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت خریداری شود می‌تواند به صنعتی شدن مازندران کمک کند و ارتقای کاربری، متفاوت با تغییر کاربری است که بار منفی هم به همراه دارد.
وی با اشاره به رشد صنایع غذایی در استان، تصریح کرد: در 6 ماه گذشته به‌دلیل کاهش صادرات سیمان، نزدیک به 50 درصد از صادرات مازندران کاهش یافته اما این مسئله تغییری در ارزش ریالی صادرات استان نداشته است و برای کمک بیشتر به صنایع غذایی، برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، تسهیلات بانکی اختصاص می‌دهیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه در سفر دولت به مازندران، رفع محرومیت استان از اکتشافات معدنی صورت گرفت، گفت: عرصه‌ای به وسعت پهنه البرز مرکزی، برای این منظور در نظر گرفته شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار