در پنج ماه ابتدای امسال:
نيروگاه شهيدسليمي نکا در پنج ماه نخست امسال حدود سه میلیارد و 849 میلیون و 187 هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.
کد خبر: ۱۱۲۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲ 28 August 2023

به گزارش تابناک مازندران، مديرعامل شرکت مديريت توليدبرق نکا با اعلام اين خبر افزود: در شرایط سخت مرداد ماه امسال و با توجه به چالشها و محدودیت ها بویژه کاهش سطح آب دریا، بيش از 914 میلیون و 870 هزار و 650 کيلووات ساعت انرژي خالص در واحدهاي بخاري و بلوک سيکل ترکيبي توليد و به شبکه سراسري برق کشور تزريق شد.

 

توليد انرژي خالص در نيروگاه نکا از مرز سه میلیارد و 849 میلیون کیلووات ساعت گذشت  

 

نوراله ادبي فيروزجائي با بيان اينکه در پنج ماه گذشته 76.5 درصد انرژي توليدي در واحدهاي بخار و 23.5 درصد در بلوک سيکل ترکيبي بدست آمد، گفت: در این مدت بیش از 38 درصد انرژي تعهدي سالانه نيروگاه، طبق برنامه محقق شد.

وی با ابراز ناخرسندی از شدت مصرف انرژی کشور در مقایسه با شاخص مصارف سایر کشورها، بر لزوم اقدام اساسی برای فرهنگ سازی در این زمینه تأکید و خاطرنشان ساخت: در صورت استفاده بهینه از انرژی برق، توان و ظرفیت موجود تولید برق کشور در مقایسه با الگوی مصرف جهانی، معادل نیاز ده برابر جمعیت فعلی ماست در صورتی که ما همچنان شاهد ناترازی تولید و مصرف هستیم، مردم فهیم ما بدانند که انرژی برق کالایی مهم و حیاتی است که با زحمت، تلاش و مشقات زیادی تولید میشود، لازمه حفظ این سرمایه ملی، ترویج فرهنگ صرفه جویی و بهینه مصرف کردن است و متولیان امر بویژه آموزش و پرورش باید به عنوان یک رسالت مهم به این مقوله ورود کنند و از ابتدای ورود کودکان به مدارس آموزش و آگاهی لازم را به دانشآموزان بدهند تا استفاده صحیح از انرژی در نسلهای آینده ما نهادینه و تبدیل به فرهنگی عمومی گردد. ضمن اینکه کودکان در صورت دیدن آموزشهای لازم میتوانند به عنوان همیاران صیانت از انرژی ایفای نقش نمایند.

نيروگاه شهيدسليمي نکا با 4 واحد بخار440 مگاواتي، 2 واحد گازي 137.6 مگاواتي و يک واحد بخار سيکل ترکيبي با ظرفيت 160 مگاوات نقش موثري در پايداري شبکه سراسري برق کشور دارد.

 

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار