کد خبر: ۱۱۲۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴ 02 September 2023

میرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به مشخص شدن آثار برگزیده جشنواره رسانه‌ای خزر در مرحله نهایی، گفت: آئین اختتامیه این رویداد ملی 19 شهریور در چالوس برگزار می‌شود.

احسان آهنگر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رویداد رسانه‌ای مازندران در شهریور امسال برگزاری جشنواره رسانه‌ای خزر است.

وی با اشاره به اینکه امسال این جشنواره با گستره ملی و ارسال آثار از بیشتر استان های کشور برگزار می شود، افزود: یکی از برنامه‌های مهم حوزه رسانه در سطح استان بوده که با حضور رسانه‌های کل کشور یک رویداد ملی را در حوزه رسانه رقم زده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: این رویداد مهم پیش جشنواره رسانه آستاراخان کشور روسیه است و فعالان رسانه‌ای از تمام مناطق کشور در این پیش جشنواره شرکت کردند تا در پایان ۲۰ اثر برگزیده از این جشنواره به مرحله نهایی ارسال شوند.

آهنگر یادآور شد: آئین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای خزر ۱۹ شهریور امسال به میزبانی شهرستان چالوس برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه دیگر رویداد مهم ملی در مازندران برگزاری اشکواره فرهنگی و هنری حسینی به میزبانی شهرستان آمل است، خطرنشان کرد: این رویداد با گستره کشوری و فرامرزی با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی، اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم در سطح مازندران در حال برگزاری است و اواخر شهریور امسال مراسم اختتامیه آن برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه اشکواره حسینی ششمین دوره برگزاری خود را تجربه می‌کند و از مراحل استانی و منطقه‌ای به مرحله ملی رسیده است، ادامه داد: این مهم به میزبانی آمل توانسته تاکنون هنرمندان زیادی را گردهم آورد.

آهنگر با بیان اینکه آنچه که باعث ماندگاری، ترویج و گسترش فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسینی در سطح جامعه به ویژه نسل جوان می‌شود استفاده از ابزار هنر است، یادآور شد: اشکواره حسینی به خوبی توانسته از ابزار هنر در بخش‌های مختلف رسانه، شعر، داستان کوتاه، کودک و نوجوان، عکس و نمایش بهره بگیرد.

وی گفت: ششمین اشکواره ملی فرهنگی و هنری حسینی تاکنون توانسته اتفاقات بسیار خوبی را در حوزه هنر به ویژه هنر ارزشی و انقلابی رقم بزند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار