سرپرست فرمانداری ویژه آمل از وجود 47 درصد صنعت مازندران در شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 16 October 2015
به گزارش تابناک مازندران احمد منفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان آمل، گفت: سفر هیئت دولت و رئیس جمهور به مازندران که طی روزهای گذشته انجام شد فرصت مناسبی برای بررسی و بیان کمبودها و اختصاص اعتبارات لازم برای پیشرفت استان بود.
وی با اعلام اینکه مشکلات و پروژه‌های نیمه‌تمام آمل با تیم مدیریتی شناسایی شده و پس از مطالعات دقیق نیازها به صورت هدفمند و یک‌جا در قالب یک پکیج تقدیم رئیس جمهور شد، افزود: با حمایت یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی توانستیم نیازمندی‌های آمل در قالب چهار نامه مجزا گردآوری و به هیئت وزیران اعلام شد.
منفرد با اشاره به اینکه آمل از شهرهای شاخص در بخش‌های مختلف است، تصریح کرد: وجود 227 هزار راس دام سبک و 79 هزار راس دام سنگین در این شهرستان باعث کسب رتبه نخست آن در بین دیگر شهرهای مازندران شده است.
سرپرست فرمانداری ویژه آمل، یادآور شد: این شهرستان با ظرفیت جوجه‌کشی بالای 75 میلیون قطعه جوجه شامل 21 میلیون قطعه مرغ گوشتی رتبه نخست در مازندران را دارد و جزو 10 شهر برتر تولید مرغ در کشور محسوب می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: آمل در بخش‌های پرورش دام و طیور، ماهی پرورشی سردآبی و گرم‌آبی رتبه اول را در استان دارد و در بخش کشاورزی قطب کشاورزی استان و کشور است.
سرپرست فرمانداری ویژه آمل با تأکید براینکه این شهرستان در زمینه صنعت با 47 درصد سهم استان دارای شهرک‌های صنعتی نام‌آشنا در کشور است، گفت: هم‌اکنون 53 درصد صادرات استان را آمل به خود اختصاص داده که این داشته‌ها بخشی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان است که با حمایت مسئولان می‌توان میزان تولیدات را به سه تا دو برابر افزایش دهیم.
منفرد با بیان اینکه آمل در بعد گردشگری نیز دارای مزیت‌های بالفعل و بالقوه‌ای است، اضافه کرد: این شهرستان با وجود رودخانه هراز در کنار جاده هراز از مزایای زیادی برخوردار است که باید این جاده نه به‌عنوان تهدید بلکه به‌عنوان یک فرصت نگریسته شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار