کد خبر: ۱۱۳۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ 21 October 2023
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: یک مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی بخش مرکزی این شهرستان قلع و قمع و 2 هزار متر مربع اراضی کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.

 

بر اساس این گزارش ، سید اسماعیل علوی با بیان اینکه با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی که منابع تامین کننده و امنیت غذایی جامعه را تهدید کند طبق قانون حفظ کاربری برخورد خواهد شد، اظهار کرد: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، یک فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی بخش مرکزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اینکه ساخت‌ و ساز غیرمجاز قلع و قمع شده شامل دیوارکشی، تفکیک و بنای غیرمجاز بود، تصریح کرد: با این قلع و قمع  2 هزار مترمربع  اراضی کشاورزی روستای بالا ملیک این شهرستان به چرخه تولید بازگشت.

 

این مسؤول با تأکید بر محدود بودن میزان اراضی کشاورزی و رابطه مستقیم حفظ کاربری اراضی کشاورزی با امنیت غذایی از مردم خواست برای هرگونه ساخت و ساز در زمین های کشاورزی با کارشناسان اراضی این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مشورت کنند.

 

علوی با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است، گفت: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار