رئیس حوزه هنری استان ایلام:
رئیس حوزه هنری استان ایلام جشنواره ملی تئاتر خیابانی «دقیقه ۵۵» بر ضرورت بازتعریف هویت در استان ایلام تأکید کرد و گفت: از دریای خزر تا خلیج فارس ۱۵۱ اجرای تئاتر خیابانی راوی حادثه منحصر به فرد بمباران زمین فوتبال چوار هستند.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸ 14 February 2024

رئیس حوزه هنری استان ایلام در نشست خبری جشنواره ملی تئاتر خیابانی «دقیقه ۵۵» بر ضرورت بازتعریف هویت در استان ایلام تأکید کرد و گفت: از دریای خزر تا خلیج فارس ۱۵۱ اجرای تئاتر خیابانی راوی حادثه منحصر به فرد بمباران زمین فوتبال چوار هستند.

سعید خیراللهی عنوان کرد: اشاره مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کنگره فرماندهان و ۳ هزار شهید استان ایلام به زمین فوتبال چوار ما را نسبت به ابعاد ملی و بین المللی این حادثه آگاه کرد و اگر چه کارهای پراکنده‌ای در این خصوص شده بود اما حوزه هنری با جدیت وارد آن شده و علاوه بر جشنواره ملی گرافیک امسال جشنواره ملی تئاتر خیابانی «دقیقه ۵۵» در ۱۰ استان برگزار می‌شود.

وی افزود: ۱۶ اثر در بخش رقابتی و یک اثر تئاتر خیابانی دانش آموزی در بخش جنبی ۱۵۱ اجرا در گوشه گوشه ایران تا ۲۷ بهمن در حال اجراست تا صدای مظلومیت مقاومت مردم ایلام در دفاع مقدس و خصوصاً بمباران زمین فوتبال چوار در دنیا باشد.

رئیس حوزه هنری استان ایلام اعلام کرد: ویدیو اجراهای انجام شده در ۱۰ استان کشور داوری شده و از برگزیدگان در هفته هنر انقلاب تجلیل خواهد شد.

خیراللهی افزود: باید تاریخ شفاهی خود و قسمتی از گذشته استان ایلام را که با آن فاصله چندانی نداریم، با استفاده از ظرفیت بالای هنر و رسانه، سند پایمردی این مردم را به کشور معرفی کنیم.

وی اظهار داشت: حوزه هنری در چهارچوب تحولی خود و با در نظر گرفتن سند زیست بوم فرهنگی و هنری استان با توجه ویژه به هنر و رسانه از تولید محتواهای فاخر حمایت خواهد کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار