مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: میزان بارش و نزولات جوی در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵.۸ دهم درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۴ 08 April 2024

به گزارش تابناک اردبیل، مجید کوهی اظهار داشت: هر چند میزان بارش در فصل آبی جاری نسبت به دوره بلند مدت همچنان کاهش نشان می‌دهد، اما وضعیت بارندگی مطلوبی را در اردیبهشت ماه پیش‌بینی می‌کنیم تا بتوانیم بخشی از کمبود‌ها را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در استان اردبیل ۱۶۴.۵ میلیمتر بارش اتفاق افتاده که همچنان بارندگی‌ها در فصل زراعی جاری ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از اول مهرماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ماه سال‌جاری بیشترین بارش در خلخال با ۲۴۲ میلیمتر و کمترین بارش نیز در اردبیل با ۱۲۶ میلیمتر ثبت شده است.

کوهی افزود: در موج جدید بارش‌ها که از دیروز در استان آغاز شده بیشترین بارش با ۲۰ میلیمتر در مرادلو، ۱۹ میلیمتر در انگوت و ۱۹ میلیمتر در خشکه‌رود اردبیل به ثبت رسیده و در خود اردبیل نیز میزان بارش کمتر از هشت میلیمتر بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هواشناسی استان هشدار زرد هواشناسی را صادر کرده چرا که موج دوم بارش‌ها از عصر چهارشنبه تا صبح جمعه ادامه خواهد داشت که این وضعیت جوی همراه با کاهش دما، رخداد مه، بارش برف در ارتفاعات و بارش تگرگ در مناطق مختلف استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اضافه کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و روان آب درون شهری و همچنین سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی و ریزش سنگریزه در جاده‌های کوهستانی وجود دارد.

کوهی به هموطنان توصیه کرد در تعطیلات عید سعید فطر به ویژه روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه از طبیعت‌گردی پرهیز کرده و از توقف اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

وی بیان کرد: با کاهش دما در روز گذشته در آلوارس سرعین ۲۰ سانتیمتر بارش برف را نیز شاهد بودیم که این بارش‌های بهاری همچنان تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: میزان بارش در مرحله دوم بارندگی‌ها در چهارشنبه و پنجشنبه به ۱۵ تا ۲۰ میلیمتر خواهد رسید که در مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی بارش‌ها به استثنای ارتفاعات، باران خواهد بود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار