مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، گفت : استفاده ازسموم کشاورزی باید منطبق با استانداردهای ملی و بین المللی و به شیوه بهینه مصرف شود. سموم کشاورزی باید منطبق با استانداردها و به شیوه بهینه مصرف شود
کد خبر: ۱۲۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 01 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، عبدالرحمان زاغی روز یکشنبه درآیین راه اندازی نخستین آزمایشگاه گیاه شناسی غرب مازندران در نوشهر، افزود : امروز تولید محصولات سالم کشاورزی به معنای استفاده نکردن از کود شیمیایی و سم نیست بلکه باید سموم براساس استانداردهای ملی و بین المللی و به صورت بهینه مصرف شود.
وی در خصوص هشدار وزارت بهداشت و درمان مبنی بر بالا بودن سموم باقی مانده در برخی از محصولات کشاورزی ، اظهارداشت : درزمان حاضر مقدار سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی کمتر از حدود 5 درصد است که این مقدار نیز بسیاربالا و نگران کننده است.
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران توسعه آزمایشگاه های مرجع با هدف تشخیص سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی در این استان را ضروری دانست و برای تحقق این مهم خواستار همکاری همه جانبه مسئولان ادارات ذیربط شد.
فرماندارنوشهر نیز با اشاره به وجود بندردرنوشهر و امر صادرات و واردات انواع کالا راه اندازی این آزماشگاه را جزو نیازهای ضروری غرب مازندران دانست و گفت : چنین اقدامی با همکاری بخش خصوصی در واقع گامی همسو با سیاست های این دولت بوده است.
محمدعلی قمی اویلی ، افزود : با توجه به مصرف بی رویه سموم کشاورزی و تنوع انواع بیماری ها راه اندازی چنین آزمایشگاه هایی می تواند تاحدودی مهار کننده مصرف سموم کشاورزی و نیز به کاهش بیماری های انسانی بینجامد.
حسین سنجرانی سرمایه گذار و مسئول این آزمایشگاه نیز گفت : نبود چنین آزمایشگاه هایی در واقع به عنوان یک خلاء عمده درمناطق غرب مازندران محسوب می شد به نحوی که بیشتر متقاضیان ناگزیر بودند برای انجام آزمایش محصولات کشاورزی به مرکز مازندران و یا خارج از استان مراجعه کنند.
وی ، افزود : این آزمایشگاه به عنوان یک مرجع مجتمع آزمایشگاهی بوده و تکمیل دیگر بخش های آن نیز جزو برنامه های آتی است .
وی میزان اعتبار هزینه شده برای راه اندازی این آزمایشگاه را حدود 600 میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد : با راه اندازی این آزمایشگاه دست کم چهار نفر از دانش آموخته گان رشته های مختلف کشاورزی مشغول فعالیت شدند.
شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم 123 هزار نفر درغرب مازندران واقع است.
انتهای پیام/
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار