مدیر عامل شهرک‌های صنعتی مازندران گفت:زمین شرکت سایپا در ساری از شرکت خودروساز خلع ید می‌شود.
کد خبر: ۱۲۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷ 08 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، سید مصطفی موسوی امروز در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی  استان مازندران گفت: در زمان حاضر دو هزار و 500 واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی مازندران مستقر هستند که از این تعداد حدود هزار و 400 واحد بهره‌برداری شده، حدود هزار و 100 واحد در حال ساخت‌وساز و از مجموع هزار و 400 واحد بهره‌بردار حدود 300 واحد تولیدی غیرفعال هستند.
وی افزود: از مجموع هزار و 400 واحد بهره‌بردار این استان حدود 300 واحد تولیدی غیرفعال هستند  که تا کنون 28 واحد راکد فعال شد.
مدیر عامل شهرک‌های صنعتی مازندران تصریح  کرد: شهرک‌های مازندران شرایط خاصی دارد و تعداد شهرک‌ها‌ی مازندران زیاد است و موجب بالا رفتن هزینه نگهداری می‌شود.
وی با بیان اینکه متوسط وسعت شهرک صنعتی زیر 50 هکتار است و زمین واگذاری 35 هکتار است، افزود: برای استفاده از زمین‌های شهرک‌های صنعتی در استان شمالی پیشنهاد کردیم با حفظ حرائم هر واحد صنعتی مجاز است 70 درصد را بنا احداث کند.
موسوی اظهار کرد: در سال گذشته 128 واحد از واحدهای صنعتی که در راه‌اندازی و احداث واحد صنعتی در شهرک‌ها ناموفق بودند زمین از آنها خلع ید شد.
وی ادامه داد: باید شهرک‌های صنعتی فعال را توسعه دهیم و در این راستا تا کنون 100 هکتار زمین به زمین‌های شهرک صنعتی اضافه شد.
مدیر عامل شهرک‌های صنعتی مازندران با بیان اینکه تغییر کاربری برای شهرک تشبندان اتفاق نیفتاد و امکان واگذاری سرمایه‌گذار نیست، عنوان کرد: ما نمی‌توانیم ابتدا یک زمین را تغییر کاربری دهیم بعد تملک کنیم چون افزایش قیمت زمین برای سرمایه‌گذاران مشکل‌ساز است.
وی ادامه داد: شهرک تشبندان آمل برای فاز 2 تقاضای توسعه دارد و خواستاریم که کمک شود تا مباحث مربوط به شهرک و مشکلات آن مرتفع شود.
موسوی با اشاره به اینکه شهرک گوهرباران نیز مشکلی شبیه به شهرک  تشبندان دارد، گفت: توسعه زمین شهرک صنعتی بشل در دستور کار قرار داشته و مقرر شد  25 هکتار از اراضی این منطقه از طریق سازمان جنگل‌ها واگذار شود.
وی افزود: برای افزایش زمین شهرک صنعتی پادگان کارشناسی‌ها انجام شده برای توسعه شهرک واگذار شود.
مدیر عامل شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: زمین سایپا که  قرار بود برای احداث شهرک داده شود اکنون از خودرو سازی خلع ید می‌شود و این زمین بهترین شرایط را برای احداث شهرک صنعتی دارد.
وی افزود: به جای اینکه در استان 40 شهرک کوچک داشته باشیم دو سه شهرک بزرگ داشته باشیم و این امکان در غرب استان مهیا است.
موسوی گفت: صندوق کار آفرینی امید برای تهیه بسته‌های حمایتی خود از تولیدات داخل استفاده کند.
وی یادآور شد: علی رغم اینکه تمام استانها با عدم استقبال مواجه است در مازندران مشکل واگذاری زمین وجود دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار