بازارچه بین المللی صنایع دستی بابل با حضور رایزن های فرهنگی کشورهای خارجی مقیم ایران دهه فجر امسال افتتاح می شود.
کد خبر: ۱۲۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ 09 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی یکشنبه به همراه مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری مازندران در جریان بازدید از روند آماده سازی این بازارچه خاطرنشان ساخت : با حمایت سازمان همه جانبه سازمان گردشگری،میراث فرهنگی و صنایع دستی این بازارچه به سایت بین المللی جامع هدف گردشگران تبدیل خواهدشد .
وی صنایع دستی را یکی از مولفه های مهم فرهنگی و توسعه درون زا در اقتصاد مقاومتی خواندو گفت این مرکز ازطریق حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی ضمن توجه به اشتغال درامرصادرات غیرنفتی مشارکت خواهدداشت.
دلاوربزرگ نیا مدیرکل گردشگری،میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران نیز بازارچه صنایع دستی شرق آسیا را مرکز تبادلات فرهنگی ایران و کشورهای شرق آسیا خواند و ابراز امیدواری کرد این مرکز به حوزه کشورهای حاشیه دریای خزر نیز ورودکند.
بزرگ نیا درادامه برای اتخاذتمهیدات باشکوه جهت برگزاری مراسم افتتاحیه با حضورسفرا و رایزن های فرهنگی چند کشورخارجی دردهه فجرامسال تاکیدکرد.
حسن ذاکریان امیری مدیربازارچه بین المللی صنایع دستی شرق آسیا درباره این بازارچه گفت این بازارچه در فضائی به وسعت یک هزار و 200 مترمربع ساخته شد و 300 سازنده صنایع استان مازندران محصولات خودرا ازطریق این بازارچه صادرخواهندکرد.
ذاکریان با اشاره به تجربه خانوادگی و سی ساله خود در امر صنایع دستی خاطرنشان ساخت : در نظرداریم باحمایت نماینده بابل و مسئولان استانی و محلی در قالب مشارکت باچند مرکز گردشگری زمینه تحول و جهش گردشگری را درمنطقه مرکزی مازندران فراهم کنیم.
بازارچه بین المللی صنایع دستی شرق آسیا در کمربندی امیرکلای بابل دهه فجر امسال با حضور سفرای خارجی و مقامات کشوری واستانی و فعالان تجاری صنایع دستی گشایش می یابد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار