کد خبر: ۱۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵ 11 March 2015
فرماندار بهشهر خواستار موافقت محیط زیست مازندران با انجام طرح دریا در ساحل میانکاله این شهرستان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس  محمدتقی نورزاد ظهر در جلسه شورای اداری با اشاره به وقوع سیل مخرب در سال‌های 91 تا 93 در منطقه فراش‌محله این شهرستان اظهار داشت: امروز یکی از سدهای سرشاخه‌گیر در مناطق بالادست این منطقه (برزو) افتتاح شد و نقش زیادی در جلوگیری از سیل‌های احتمالی دارد.

وی عنوان کرد: میانگین بارندگی‌های سالانه در شرق مازندران 500 میلی‌متر است، اما در بهشهر در مدت کمتر از یک‌ساعت در سال 92، 220 میلی‌متر بارندگی داشتیم که بیش از 20 میلیارد تومان به زیرساخت‌های شهرستان خسارت زد.

فرماندار بهشهر، گفت: در مجموع با فعالیت‌هایی که برای جلوگیری از سیل انجام شد، اکنون اگر بارندگی در مسیر بهشهر به‌ویژه در برزو و بزپل داشته باشیم، بارندگی به سمت مناطق شهری نخواهد آمد.

نورزاد با بیان اینکه 90 پرونده در حریم رودخانه‌های بهشهر تنظیم شده است، افزود: حدود 37 پرونده را در دست اقدام داریم و کسانی که تمکین نکردند نیز از طریق مراجع قضایی نسبت به آزادسازی حریم رودخانه، اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جاده‌های فعلی با میزان تردد هم‌خوانی ندارند، گفت: در حال حاضر پنج پیمانکار در جاده شمالی این شهرستان (جاده زاغمرز) مشغول کار هستند و در بخش یانه‌سر نیز با توجه به اینکه در زیرساخت‌های جاده‌ای به میزان 50 درصد از شاخص استانی پایین‌تر هستیم، اما برنامه‌ریزی‌ها برای زیرسازی و آسفالت 90 کیلومتر از جاده بخش یانه‎سر را داریم و با تغییر شرایط جوی، فعالیت پیمانکاران آغاز می‌شود.

این مسئول با اشاره به وجود امکانات فراوان در بهشهر اما نرخ بیکاری زیاد در این شهرستان، تصریح کرد: به دلیل توقف چیت‌سازی و بیکاری یک‌هزار و 800 نفر و تحت‌الشعاع قرار گرفتن اقتصاد شهرستان، شوک بزرگی به بهشهر وارد شد که هنوز پس از سال‌ها، شاهد تبعات آن هستیم.

فرماندار بهشهر ادامه داد: این شهرستان بیشترین مهاجران را از سایر شهرستان‌ها دارد، به طوری ‌که 80 درصد نیروهای یکی از ادارات این شهرستان غیربومی هستند و بسیاری از شرکت‌‌ها نیز غیر از اینکه افراد غیربومی را جذب کرده‌اند، حتی برخی از اقلام خود مانند نان را از سایر شهرستان‌ها تامین می‌کنند.

وی بیان داشت: کارخانجات و شرکت‌های خوبی را با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در بهشهر داریم که با افتتاح آنها، تا یکی دو سال آینده، 7 هزار شغل ایجاد می‌شود.

نورزاد همچنین درباره سد گلورد گفت: حدود 70 روستای بهشهر و نکا درگیر این سد هستند که سهم شهرستان بهشهر بیشتر است، پل و جاده ارتباطی این سد که روستاهای بالادست بخش مرکزی را به مرکز شهر وصل می‌کند نیاز به توجه ویژه دارد تا مشکلات فنی و عمرانی آن حل شود.

این مسئول با اشاره به طرح‌های دریا در این شهرستان، ادامه داد: 70 کیلومتر از ساحل میانکاله را در اختیار داریم اما طرح دریای خوبی نداریم، ساحل زاغمرز نیز فقط 200 متر است و بخشی از آن در اختیار آموزش و پرورش و شهرداری نکا است.

فرماندار بهشهر متذکر شد: در دو سال گذشته، ابتدای ساحل میانکاله را جدا کرده بودیم و مردم استفاده می‌کردند، اکنون پاسخی برای قانع کردن آنها برای استفاده نکردن از این ساحل را نداریم که امیدواریم در این باره مساعدت شود.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931219000776#sthash.Gqy2Yhlf.dpuf
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار