عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: ایجاد تشکل‌های سیاسی در کشور نقایص زیادی وجود داشته و دارد و هنوز هم این تشکل‌ها نتوانسته یك جریان سیاسی تاثیرگذار واقعی در بدنه اجتماعی شكل بدهد.
کد خبر: ۱۲۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱ 11 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، مرتضی بانك در نخستین همایش حزب اعتدال و توسعه استان مازندران در ساری گفت: در شرایط بسیار حساس و سختی قرار داریم هرچند كه همواره در این شرایط وجود داشتیم و در هر حوزه‌ای و در هر زمانی این حساسیت‌ها بروز کرده‌اند.
وی با اشاره به نگرانی‌هایی كه برای آینده، توسعه و پایداری كشور وجود دارد، گفت: با وجود مشكلات عدیده‌ای كه در دو دوره قبل ریاست جمهوری وجود داشته كشور در شرایطی است كه سیاست خارجی و داخلی اوضاع خوب و مناسبی برقرار شده است.
این فعال سیاسی مشروطیت و دیگر موارد موجود در تاریخ گذشته كشور را دلیل بر وجود این سرمایه اجتماعی دانست و گفت: این جامعه فرهنگ‌ساز و حركت‌ساز است و درست است كه در قالب حكومت‌ها قرار دارد ولی پذیرنده تمام افكار و ابعاد حكومت‌ها نیست و همیشه رو به جلو و حركت پیش برنده داشته است.
بانک با اشاره به اینكه این حركت پیش‌برنده نتوانسته در قالب یك سازمان و ساختار ساماندهی شده و بهره‌برداری از آن صورت گیرد، گفت: احزاب و تشكل‌های سیاسی در ایجاد این ساماندهی نقش به سزایی دارند.
وی با اعلام اینکه در ایجاد تشکل‌های سیاسی در کشور نقایص زیادی وجود داشته و دارد و هنوز هم نتوانسته یك جریان سیاسی تاثیرگذار واقعی در بدنه اجتماعی شكل بدهد، افزود: اما ضرورت این تشكلات سیاسی وجود دارد تا این ظرفیت تمام‌نشدنی نیروی انسانی را ساماندهی کند و بیشترین بهره‌بری را از این سرمایه داشته باشند.
بانك با اشاره به ظرفیت‌سوزی‌ها در دولت قبلی گفت: ما به دنبال عناصری هستیم كه ظرفیت‌سازی كنند و نه فقط از ظرفیت‌های موجود استفاده كنند؛ ظرفیت‌سازی یعنی تبدیل یك بشكه نفت 40 دلاری به 40 گوشی تلفن كه 40000 دلار ارزش‌آور برای كشور دارد.
این فعال سیاسی یادآور شد: نیروی انسانی وقتی می‌تواند خوب بهره‌برداری شود كه ساختارمند شود و همگام با پدیده‌های گذشته و در آینده به وجود می‌آیند را به هم پیوند بزند و ظرفیت‌های جدید را به وجود بیاورد.
وی با بیان اینکه تشكلات سیاسی زمانی می‌توانند تاثیرگذار باشند كه ظرفیت‌ساز باشند، گفت: حزب اعتدال و توسعه اگر درجریان سال 92 حركتی را انجام داد و روحانی را دعوت كرد تا رئیس جمهور شود هنرش آن است كه امروز با ایجاد ظرفیت‌ها و امكانات جدید این حركت را پیش ببرد.
این فعال سیاسی با اشاره به اینکه آن آرایش و فهم سیاسی كه در سال 92 ایجاد شده است همچنان از شرایط ماست و ظرفیت‌های جدید نیز به آن اضافه شده است، گفت: باید از تجربیات گذشته نیز استفاده كرد و سال 94 را به شكلی پیش ببریم تا سال 92 را تكمیل كند.
بانک با تاكید بر اینكه افرادی باید وارد مجلس شوند كه كارآمد باشند و تخصص داشته باشند تا برای آینده كشور موثر واقع شوند، گفت: عناصری كه می‌توانند مشكلات كشور را حل كنند باید وارد مجلس شوند؛ كسانی كه مشكلات را بفهمند و درك كنند و برای حل مشكل راه‌حل داشته باشند، دانش و تجربه را داشته باشند و توانمند باشند.
عضو حزب اعتدال و توسعه با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در طی دو سال اخیر گفت: این دولت با همه این محدودیت‌ها معجزه بزرگی را انجام داده و با تمام این مشكلات تمام قد ایستاده است همانطور هم كه در برجام و مسایل اجتماعی و سیاسی و ..... ایستاده است.
وی با تاكید به اینكه با یاس مشكل را حل نخواهد شد، گفت: امید ایستادگی حركت جمعی و مستمر  بسیاری از مشكلات را حل می‌كند و جامعه را به سمتی می‌برد كه بسیاری از آرزوهای خود را به جامعه عمل بپوشاند.
بانک لازمه حركت‌های اجتماعی را  شفاف‌سازی دانست و گفت: شفاف‌سازی یعنی قانون‌گرایی یعنی ساختارمند حركت كردن آنچه به آن می‌خواهید برسید.
وی نتیجه عدم شفافیت فساد دانست و گفت: امروز اگر بابك زنجانی و دكل و ...  به وجود می‌آید به دلیل عدم شفافیت در مسایل قانونی است و اینكه امروز بابك زنجانی طلبكارانه با قوه قضاییه برخورد می‌كند به دلیل عدم درك اوست و نمی‌داند كه اوضاع تغییر كرده است.
بانك با تاكید بر اینكه همگرایی در حزب اعتدال و توسعه جزو  عناصر حزب است، اظهار كرد: همگرایی در اصول و چهار چوب‌ها و اهداف و برنامه‌های مشترك را می‌پذیرند و افرادی كه جز به خرافه، خرافه‌گرایی و ایجاد روحیه‌های فرصت‌طلبی و افراط‌گرایی دارند نمی‌توان با آنها همگرایی داشت.
به گزارش ایسنا، عضو  شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با تاكید بر وجود 10 هزار شهید استان، وجود لشكر 25 كربلا، پیشگام بودن در تشیع، وجود شخصیت‌های تاریخ‌ساز در استان مازندران گفت: مطمئن هستیم كه این استان حركات سیاسی متوقف نخواهد شد هرچند كه برخی به دنبال آن هستند؛ حركات سیاسی اصلاح‌گرا، رو به جلو، حركاتی كه به گذشته فكر نمی‌كند و به آینده می‌نگرد، دارای ارزش‌های معنوی ، فكرساز و حركت‌ساز و تاثیرگذار در بخش‌های مختلف جامعه باید وجود داشته باشد.
بانك با اعلام اینكه استان مازندران مشكلات بسیار زیادی دارد، گفت: نیروی ارزشمند، جوانان فرهیخته و متفكر و اندیشمند استان فرصت نخواهد داد شرایط سخت‌تری را برای این استان و چه در كشور فراهم کند همانگونه كه در انتخابات سال 92 شاهد آن بودیم و حركتی كه در استقبال از دكتر روحانی به عنوان شخصیتی كه احساس شده آینده كشور را می‌تواند بهتر از گذشته ترسیم كند در مازندران رخ داد.
وی با تاكید به اینكه با وجود این تفكر و سرمایه انسانی در استان موضوعی نیست كه بتواند سد و سپری برای رشد و توسعه و تعالی این كشور باشد، گفت: احزاب باید به سه حركت عضو‌گیری، آموزش و ظرفیت‌سازی را سامان بدهند زیرا نیروی انسانی مهمترین عنصر و سرمایه در هر جامعه و هر نهاد است و نیروی اجتماعی مردم و نیروی اساسی حركتی مردم همین سرمایه انسانی هستند.
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با تاكید براینكه مردم مازندران به دلیل فرهنگ و اعتقادات و آینده‌نگری یكی از مهمترین جوامعی است كه تاریخ و سرنوشت خود را به خوبی هدایت كرده و تاثیر گذار بوده است، تصریح کرد: در این كشور استبداد، محرومیت‌های سیاسی و اجتماعی نتوانسته كارساز باشد و در مقایسه با حكومت‌هایی كه در گذشته در غرب وجود داشته است نوع نگاه حكومت‌ها و شرایط حكومت‌ها در كشور ما به دلیل وجود چنین سرمایه عظیم اجتماعی بسیار متفاوت و بر بستر برخی مسائل اجتماعی خود را سازگار كرده است.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار