مدیر‌کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران، گفت: عضویت در این صندوق بیمه به‎راحتی انجام می‎شود و افراد بر حسب سطح درآمد، سالانه ۱۵۰ تا ۳۶۰ هزار تومان حق بیمه پرداخت و ماهانه مستمری دریافت می‎کنند.
کد خبر: ۱۴۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲ 05 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، محمدعلی قمی‌اویلی ‌ با اشاره به اینکه 12 تا 18 آذر ماه هفته بیمه نام‎گذاری شده است، اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شامل از کارافتادگی، فوت و پیری است که از سال 84 فعالیت‌های خود را آغاز کرد تا جامعه هدف با اختیار خود به عضویت این صندوق درآمده و در نتیجه با آرامش خاطر بیشتری نسبت به آینده، به کار و زندگی بپردازند.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا ضریب نفوذ بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را در مازندران افزایش دهیم، افزود: جمعیت مازندران 3 میلیون و 200 هزار نفر است که جامعه هدف ما با احتساب جمعیت شهرهای زیر 20 هزار نفر، 461 هزار نفر بوده که زیرپوشش هیچ بیمه‎ای نیستند.

مدیر‌کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران با اعلام اینکه تاکنون حدود 60 هزار نفر بیمه شده‌اند و براساس برنامه باید تا پایان سال‎جاری به 122 هزار نفر افزایش یابد، گفت: فعالیت‌های این صندوق از سال گذشته در مازندران آغاز شده و تا دو سال آینده این رقم باید با احتساب جامعه هدف در کمیته امداد و بهزیستی به 140 هزار برسد ضمن اینکه برنامه‎های خود را برای بیمه 321 هزار نفر دیگر نیز ادامه می‎دهیم.


این مسئول از ارتباط مستقیم بیمه با فرهنگ و دوراندیشی افراد یک جامعه گفت و اینکه بسیاری از مشکلات ما ناشی از ناآگاهی است و لذا برای افزایش سطح اطلاعات نسبت به اهداف بیمه روستاییان و عشایر، همایشی در همین ارتباط در هفته جاری با دعوت از استاندار، نمایندگان، کارگزاران بیمه‎ای، فرمانداران، بخشداران، همچنین علما و دانشگاهیان مازندران برگزار می‎شود.

قمی‎اویلی با تشکر از خبرگزاری فارس به‎دلیل انتشار اخبار مؤثر در زمینه بیمه روستایی و عشایری با هدف آگاهی مردم، اظهار کرد: بسیاری هنوز آگاهی کافی درباره این نوع بیمه ندارند و یکی از دلایلی که نتوانستیم به‎ اهداف بیمه‎ای خود دست یابیم همین موضوع و البته در کنار آن نیز، نبود ادارات و سازمان‎های شهرستانی است.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هیچ منافاتی با سایر بیمه‎ها ندارد، افزود: به عنوان مثال، بیمه سلامت در بخش درمانی است و این بیمه نیز در بخش مستمری جامعه هدف، نقش تکمیل‎کننده دارد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران با بیان اینکه بیمه‎شدن در این صندوق بسیار آسان است و افراد زیر 40 سال با حداقل 18 سال می‎توانند به‎راحتی بیمه شوند، تصریح کرد: افراد بالای 40 سال باید گواهی محل سکونت داشته باشند و البته این بیمه مختص افرادی است که حقوق آنها زیر حقوق مصوب کار و ساکن در روستا یا شهرهای زیر 20 هزار نفر است.


این مسئول ادامه داد: برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، 10 سطح درآمدی در نظر گرفته شده که از 250 تا 600 هزار تومان است و اعضا باید بر حسب درآمد سالانه از 150 تا 360 هزار تومان بیمه پرداخت و در ازای آن نیز ماهانه مستمری دریافت کنند.

قمی‎اویلی تصریح کرد: در واقع، حق بیمه این صندوق برابر با 15 درصد سطح درآمد هر فرد است که تنها پنج درصد این سهم را بیمه‎شده و 10 درصد را دولت تأمین می‌کند و یکی از هدف‌های مهم این بیمه، ایجاد آرامش خاطر و بالا بردن سطح زندگی مادی و معنوی جامعه هدف است.

وی در پایان گفت: هر فرد 18 سال به بالا در جامعه روستایی، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار جمعیت که دارای شرایط مذکور باشند می‎توانند به دهیاری یا بخشداری مراجعه و پس از نام‎نویسی و دریافت اطلاعات لازم، مراتب اداری را به‎راحتی انجام داده و عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شوند.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار