مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: بعضی از ادارات اوقاف شهرستان‌ها در ملک اجاره‌ای قرار دارند و این مسئله مشکلات بسیاری برای مجموعه اوقاف به‌وجود آورده است.
کد خبر: ۱۴۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳ 08 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده بعد از ظهر امروز در دیدار با استاندار مازندران که به مناسبت هفته وقف صورت گرفت، اظهار کرد: حضور استاندار مازندران در اداره‌کل اوقاف مایه دلگرمی و روحیه مضاعف این مجموعه شده است.

وی با بیان اینکه اوقاف در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، مذهبی، قرآنی و... فعالیت می‌کند، افزود: امروز مسئله وقف و موقوفات یکی از موضوع‌های مهم و راهبردی نظام است که باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از وجود 13 هزار موقوفه در استان خبر داد و گفت: بیش از 100 هزار مستأجر در اماکن موقوفه استان سکونت دارند و قرارداد اجاره‌ای با آن‌ها منعقد شده است.

این مسئول با اشاره به یک‌هزار و 222 امام‌زاده و بقعه متبرکه در مازندران، ادامه داد: حدود 3 هزار خادم افتخاری در امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان در حال فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، عمرانی و... هستند.

علیزاده با بیان اینکه در هشت ماه امسال قرارداد اجاره 7 هزار موقوفه استان بروزرسانی شد، اضافه کرد: 20 پروژه عمرانی موقوفات در راستای افزایش بهره‌وری اقتصادی موقوفات در استان در حال انجام است که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با بیان اینکه شش پروژه عمرانی موقوفات تا پایان سال جاری با هزینه 5 میلیارد تومانی به بهره‌برداری می‌رسند، ادامه داد: در سال جاری 25 میلیارد ریال به مساجد، 14 میلیارد ریال به بقاع متبرکه و 5 میلیارد ریال به 15 مصلی نماز جمعه استان مازندران کمک مالی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه 14 مورد از موارد اختلافی با منابع طبیعی استان تعیین و تکلیف شد، افزود: 70 درصد از موقوفات مازندران سند مالکیت ندارند و اوقاف پیگیر جدی تثبیت مالکیت موقوفات و حفظ آن‌ها است.

این مسئول از صدور 14 هزار و 132 مفاصاحساب برای موقوفات مازندران خبر داد و گفت: در سال جاری 25 میلیارد ریال به مساجد، 14 میلیارد ریال به بقاع متبرکه و 5 میلیارد ریال به 15 مصلی نماز جمعه استان مازندران کمک مالی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه 14 مورد از موارد اختلافی با منابع طبیعی استان تعیین و تکلیف شد، افزود: 70 درصد از موقوفات مازندران سند مالکیت ندارند و اوقاف پیگیر جدی تثبیت مالکیت موقوفات و حفظ آن‌هاست.

این مسئول از صدور 14 هزار و 132 مفاصاحساب برای موقوفات مازندران خبر داد و گفت: بیشتر مردم و مسئولان دغدغه اجرای نیت واقف دارند و از همین‌سو اداره تحقیق اداره‌کل اوقاف مازندران نظارت دقیق بر اجرای نیت واقف دارد.

علیزاده با بیان اینکه 70 هزار نسخه اقلام اطلاع‌رسانی از سوی روابط عمومی استان مازندران تولید شد، ادامه داد: راه‌اندازی خیمه‌های معرفت یکی از فعالیت‌های ارزشمند سازمان اوقاف به‌شمار می‌رود که در بسیاری از موارد مشکلات اجتماعی، فرهنگی، و خانوادگی مراجعه‌کنندگان را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه بعضی از ادارات اوقاف شهرستان‌ها در ملک اجاره‌ای قرار دارند و این مسئله مشکلات بسیاری برای مجموعه اوقاف به‌وجود آورده، تصریح کرد: حق اوقاف در مازندران هنوز به درستی ادا نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به بسیاری از پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره بقاع متبرکه در استان گفت: طرح‌های عمرانی شاخص بقاع متبرکه از سوی استانداری به‌عنوان پروژه‌های ملی معرفی شود تا در فعالیت‌های عمرانی آن تسریع صورت گیرد.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار