معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با هشدار به موقوفه‌خواران و متصرفان موقوفات در استان، گفت: اوقاف دیر یا زود به سراغ موقوفه‌خواران می‌رود.
کد خبر: ۱۴۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶ 13 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، مجتبی باقرزاده با اشاره به اخذ سند مالکیت موقوفات و پیگیری جدی این مسئله در استان، اظهار کرد: با اخذ سند مالکیت می‌تواند از حق و حقوق موقوفات در مراجع قضایی و از هرگونه تصرفات جلوگیری کرد.

وی از اخذ 365 سند مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: سند مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه در راستای تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان اوقاف و سازمان ثبت اسناد صادر می‌شود.

معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با هشدار به موقوفه‌خواران و متصرفان موقوفات در استان، افزود: اوقاف در هر زمان و مکانی مدافع حقیقی موقوفات است و ذره‌ای از حق و حقوق نیت واقف کوتاهی نمی‌کند.

این مسئول با بیان اینکه اوقاف دیر یا زود به سراغ موقوفه‌خواران خواهد رفت و براساس قانون با آن‌ها برخورد می‌کند، ادامه داد: اجرای صحیح و امینانه نیت واقف مسئولیت شرعی و قانونی بر عهده سازمان اوقاف قرار داده که تاکنون اوقاف مازندران در این راستا ثابت‌قدم بوده است.

باقرزاده با بیان اینکه همه ما باید سعی کنیم مدافع حقیقی موقوفات باشیم تا ذره‌ای به نیت واقف تجاوز نشود، تصریح کرد: 237 پرونده موقوفات مازندران در محاکم قضایی با پیگیری‌های اوقاف تعیین تکلیف و رای نهایی صادر شد.

وی در پایان گفت: وقف از پشتوانه دینی و اعتقادی مردم برخوردار بوده و اگر کسی بخواهد ذره‌ای به موقوفات تجاوز کند با پیگیری قانونی سازمان اوقاف مواجه می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار