جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رامسر گفت: مسئولان و خانواده‌ها باید به‌ فکر تفریح سالم فرزندان خود، کنترل و نظارت بر قلیان‌سراها و سفره‌خانه‌های سنتی باشند.
کد خبر: ۱۴۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 17 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، رامین شمس عصر امروز جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با اشاره به اجرای طرح مقابله با مواد مخدر، اظهار کرد: فاصله میان تولید و مصرف مواد مخدر در جامعه در حال کوتاه شدن است و در بحث پیشگیری از این معضل همه آحاد جامعه، سازمان‌ها و خانواده‌ها باید مشارکت داشته باشند.

وی با هشدار نسبت به خانواده‌ها برای مقابله و پیشگیری از معضل اعتیاد در بین جوانان، افزود: بسیاری از خانواده‌ها با معضل اعتیاد روبه‌رو هستند و باید نسبت به نظارت و کنترل فرزندان خود دقت بیشتری داشته باشند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رامسر با بیان اینکه امروزه پلیس با یکی از پیچیده‌ترین مسائل سازمانی در بحث مواد مخدر روبه‌رو است و تمام تلاش خود را مبارزه با معضل اعتیاد انجام می‌دهد، ادامه داد: افزایش کشف در زمینه موادمخدر نشان دهنده پرسنل فرماندهی انتظامی شهرستان رامسر است.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رامسر در پایان گفت: مسئولان و خانواده‌ها باید به‌فکر تفریح سالم فرزندان خود، کنترل و نظارت بر قلیان‌سراها و سفره‌خانه‌های سنتی باشند.

*کاهش روند اعتیاد در رامسر

فرماندار شهرستان رامسر نیز در این جلسه با تاکید بر آگاه‌سازی و آموزش خانواده‌ها و جوانان نسبت به اعتیاد، گفت: برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی باید از همه ظرفیت‌ها در حوزه خیران، مردم و کسانی که درگیر آن هستند، نهایت استفاده را کرد.

حسین شعبان‌‌سروری با بیان اینکه روند اعتیاد در شهرستان رامسر به‌شدت رو به کاهش است، افزود: منشأ بسیاری از تخلفات و آسیب‌های اجتماعی معضل اعتیاد است که به گفته جامعه‌شناسان از آن به‌عنوان انقلاب خاموش تعبیر می‌شود و اگر همه به وظایف خود نسبت به پیگیری و پاکسازی مناطق آلوده اقداماتی انجام دهیم، می‌توانیم به موفقیت دست دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امکانات و تجهیزات فرماندهی انتظامی شهرستان رامسر باید تقویت شود، اضافه کرد: آمار کشف مواد مخدر و میزان دستگیری توزیع کنندگان در این شهرستان نسبت به سال گذشته رشد مثبتی داشته است.

*موردی از ابتلا به ایدز در رامسر مشاهده نشد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رامسر نیز در این جلسه با بیان اینکه بسیاری از مردم آگاهی‌های لازم برای پیشگیری از اعتیاد ندارند، اظهار کرد: انواع مسائل روان‌شناسی و روان‌شناختی می‌تواند منجر به گرایش جوانان به‌ سمت معضل اعتیاد شود.

حمیدرضا حبیب‌اللهی یکی از دلایل گرایش جوانان به‌سمت اعتیاد را بیکاری و نداشتن شغل دانست و تصریح کرد: اشتغال معتادان ترک کرده با ارائه وام‌هایی به آن‌ها پیگیری می‌شود که تاکنون همه وام‌ها پرداخت و به کسب و کاری جدید منجر شده است.

وی با اشاره به بازدید مستمر از خانواده بهبودیافتگان و رهاشده از اعتیاد، بیان کرد: خیران حوزه درمان اعتیاد در شهرستان رامسر با این مجموعه فعالیت‌های ارزشمندی می‌کنند که موجب بهبود وضعیت معتادان شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رامسر از فعالیت کمیته درمان برای غربال‌گری از بیماران ایدزی در 6 ماهه نخست سال خبر داد و گفت: تاکنون در این شهرستان در زمینه مبتلایان به بیماری ایدز مواردی یافت نشد و در 6 ماهه دوم سال نیز این عمل از معتادان در کمپ‌ها انجام می‌شود.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار