کد خبر: ۱۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸ 17 March 2015
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری مازندران با تاکید بر نظارت بیشتر بر بازار در آستانه نوروز، گفت: توزیع سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید در نوروز امسال آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، علی احسانی در جلسه ستاد تنظیم بازار مازندران، رویکرد دولت تدبیر و امید را حفظ منافع عمومی و ارتقا رفاه مردم دانست و اظهار داشت: دولت با بهره‌گیری از بازوی نهادهای اجتماعی در تنظیم بازار ورود یافته و از تمامی توان خود در راستای ارائه خدمات مطلوب به مردم بهره‌گیری می‌کند.

وی، به فاصله قیمت پرتقال در بازار آزاد و توزیع یارانه ای این میوه نیز اشاره کرد و گفت: باید بر نحوه و شبکه توزیع پرتقال نظارت دقیقی صورت گرفته و به دلیل فاصله قیمت، پرتقال یارانه ای در اختیار مصرف کنندگان واقعی قرار بگیرد.

احسانی، تعیین 68 نقطه در شهرستان‌های استان در راستای ارائه یارانه ای میوه را مورد حمایت قرار داد و افزود: با تدابیر اتخاذ شده ، دولت درصدد تنظیم قیمت بازار پرتقال و سیب است.

رئیس ستاد تنظیم بازار استان، به اهمیت تأمین گوشت سفید مرغ در استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: از آنجایی که مرغ منجمد در سردخانه‌های استان به اندازه کافی وجود دارد، توزیع مرغ سردخانه ای باید افزایش یابد.

معاون استاندار مازندران با توجه به ادامه نوسانات قیمت گوشت مرغ کشتار روز در بازار استان گفت: تشکل‌های تولیدی و صنوف باید در تنظیم بازار هماهنگی و همراهی داشته باشند.

وی افزود: در هفته پایانی امسال، کشتار فعلی باید با ضریب مناسب افزایش یابد تا بازار عرضه و تقاضا به صورت نرمال حفظ شده و تدابیر لازم برای عرضه گوشت مرغ در هفته دوم فروردین نیز اندیشیده شود.

در این جلسه مقرر شد، رصد و پایش مداوم بازار استان از سوی سازمان‌های مسئول بویژه سازمان جهاد کشاورزی معمول و از تمامی امکانات و ظرفیت‌های اجرایی در راستای طرح تنظیم بازار بویژه اعمال نظارت و کنترل های لازم بهره برداری شود.

در این جلسه نیز مقرر شد تا در این طرح، پرتقال به قیمت دو هزار و 900 تومان و سیب دو هزار و 700 تومان به فروش رسیده و در راستای جلوگیری از بروز مشکل کمبود مرغ و ممانعت از افزایش قیمت آن نیز برخی از کشتارگاه‌های استان به صورت کشیک در ایام تعطیلات به فعالیت خود ادامه بدهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار