حماسه ۹ دی با شکست کودتایی مخملین، ضمن ایجاد زمینه گسترش اسلام در منطقه و جهان موجب شد تا مردم در فضای پر از فتنه سال ۸۸ فرصتی برای شناسایی فتنه‌گران پیدا کنند.
کد خبر: ۱۵۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 30 December 2015
به گزارش تابناک مازندران،، تقویم را که ورق می‌زنیم، 9 دی نظر هر انسانی را به خود جلب می‌کند. فضایی که در سال 88 مردم با آن مواجه بودند، پر از غبار فتنه، شبهه و شایعه بود به راستی این روز چه روزی بود و چگونه برخی از افراد به خود اجازه دادند با هتک حرمت به اعتقادات دینی مسلمانان و فرهنگ عاشورا و قیام سید الشهدا(ع) ،مسلمانان را عصبانی و هزینه‌هایی را به  نظام تحمیل کنند.

9 دی، به مردم نشان داد اگر کسی خود آگاهی داشته باشد، زمان آگاه و جامعه آگاه باشد، اما تقوا نداشته باشد نمی‌تواند انسان بصیری باشد و سرانجام در انتخاب دچار گمراهی می‌شود.

9 دی، شکست کودتای مخملین بود که زمینه گسترش اسلام را در منطقه و جهان فراهم کرد و به دست آوردن بصیرت بی نظیر مردم در فضای پر از فتنه سال 88 برای کشور ما فرصتی بود تا مردم عوامل فتنه را بشناسند.

بی سابقه بودن ابعاد حماسه 9 دی

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: حماسه 9 دی 88 آن‌قدر بزرگ بود که دشمنان اعتراف کردند، هیچ حرکت عظیمی مانند حماسه 9 دی در ایران سابقه نداشت.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری، معجزه‌ای که مردم را در صحنه نگه داشت، ایمان قلبی و دینی ملت بود، افزود: این حماسه نشان از غیرت دینی مردم  و بر اساس باورها و اعتقادات آنان بوده و به صحنه آمدند.

طبرسی گفت: زمانی که مردم فهمیدند، فتنه گران آلت دست دشمنان قرار گرفتند، در برخی از شهرها قبل از 9 دی از ائمه جمعه و بزرگان شهر می‌خواستند که سکوت نکنند وح رکتی علیه دشمنان انجام دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این نظام به آسانی به دست نیامده، بلکه  حاصل حداقل نیم قرن مجاهدت مجاهدات و شهدایی است که به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و اکنون سکان دار آن امام خامنه‌ای است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حرکت خودجوش و پرخروش، 9 دی 88، یک حماسه تاریخی بی نظیر بود وحضور به موقع و انسجام مردم در 9 دی در تاریخ ماندگار خواهد شد و امیدواریم ملت ایران پاسدار این حرمت‌ها باشند.

نهم دی حماسه‌ای بی‌نظیر در تاریخ ملت ایران

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: پدیده مبارک  نهم دی 88 حرکت بزرگ ملت ایران در سایه دینداری و ولایتمداری است.

آیت‌الله علی معلمی گفت:این روز تجلی بارزی از هویت انقلاب دینی و حاکمیت روح دیانت بر مردم بود. فتنه‌ای اتفاق افتاد که این فتنه شعار حق و باطل را در هم آمیخت که مهم‌ترین هدف دشمنان، براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

معلمی بیان داشت: متاسفانه در فتنه 88، عده‌ای آلت دست دشمنان شده بودند و آب در آسیاب دشمن می‌ریختند بعد از اینکه  ملت ایران متوجه شد، هدف دشمنان انتخابات نبود در صحنه حاضر شدند.

بصیرت افزایی ملت، راه مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی

عضو حوزه‌های علمیه مازندران نیز گفت: امروز ملت ما بدون کمک از کشورهای بیگانه در همه زمینه‌های نانو، هسته‌ای، فناوری و علوم دیگر به پیشرفت دست یافتند که این موفقیت ملت ایران، خاری در چشم دشمنان است.

وی افزود: عظمت هر معلولی به عظمت علت آن بوده و بزرگی و ابعاد هر علتی گویای عظمت معلول آن نیز می‌تواند باشد و 9 دی سالروز حماسه ای است که مردم ایران با تمام وجود و از روی فکر و اندیشه آن را خلق کردند.

حجت الاسلام محمد باقر لائینی بیان داشت: اگر ما از عظمت ملت ایران حماسه 9 دی را تحلیل کنیم، می‌بینیم  که این ملت، ملتی است که به تعبیر حضرت امام(ره) از مردم زمان پیغمبر نیز برتر و بهتر هستند.

وی افزود: این ملت ملتی بوده که 36 سال  در برابر فشار و تهدیدات مقاومت کرد و امروز ایران اسلامی به عنوان  الگوی جهانیان و یاور مستضعفین مطرح است.

امام جمعه نکا تصریح کرد: از طرفی اگر 9 دی را از نظر سیاسی و اجتماعی تحلیل کنیم، می‌توانیم عظمت ملت ایران را کشف کنیم که باید از مردم سپاس‌گذار باشیم که به موقع و با وحدت وارد میدان شدند.

لائینی گفت: در این حضور همه مردم از همه جناح‌ها با امام و شهدا تجدید بیعت کردند که این بینش حضور، همان بصیرت است.

وی افزود: ملت ایران باید این بصیرت را حفظ کنند، زیرا فتنه‌ها کم نیست، وقتی دشمن این ‌گونه  موضع می‌گیرد باید آماده برای پیدایش فتنه‌های جدید باشیم.

9 دی، روز خروش مردم ایران علیه فتنه‌گران

امام جمعه رامسر گفت: تقارن میلاد حضرت محمد بن عبدالله و امام جعفر صادق،رئیس مذهب جعفری با حماسه 9 دی  را گرامی می‌داریم و این دو نور را به مردم ایران تبریک می‌گویم.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی افزود: 9 دی عاشورای دیگرملت ایران، روز مبارزه با سکوت و روز عهد و پیمان با آرمان امام، شهدا و ولایت است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های فتنه در خارج از کشور، برنامه‌ریزی شده بود و در داخل توسط برخی افراد جاهل و نادان که وارد جریان شدند به کمک استکبار برخاستند.

مرتضوی گفت: افرادی که در این جریان سکوت کردند، افرادی که به موقع حرف نزدند و از کلام رهبری دفاع نکردند، افرادی که سردمداران این جریان بودند همه اینها به  انقلاب و نظام خیانت کردند.

وی بیان داشت: عده‌ای می‌گویند افرادی زمان انقلاب زحمت کشیدند، باید گفت طلحه و زبیر نیز بسیار زحمت کشیدند اما اینها کسانی بودند که جنگ جمل را به راه  انداختند.

امام جمعه رامسر افزود: برخی می‌خواهند، 9 دی را به فراموشی بسپارند اینها همان‌هایی هستند که زمانی می‌خواستند عاشورا رابه  تاریخ بسپارند و دشمنان بدانند این حماسه بزرگ تاریخی ماندگار خواهد شد و راه مبارزه با جهل و نادانی ادامه دارد.

مرتضوی تصریح کرد: بصیرت، آگاهی بخشی، عهد و پیمان با امام، پیمان با آرمان شهدا، اطاعت از ولایت فقیه حماسه 9 دی را خلق کردند و بساط جهل و نادانی را جمع کردند.

9 دی تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب، امام و شهدا

امام جمعه چالوس نیزاظهار داشت: 9 دی نشان داد دشمنان همیشه به دنبال فتنه، توطئه، نفوذ، اختلاف و تفرقه میان ملت ما هستند.

حجت‌الاسلام محمد‌ مهدی راشدی‌نوری گفت: پس از حماسه و حضور گسترده  مردم در انتخابات 88، دشمنان این مرز و بوم به دلیل سرخوردگی، حقارت و شکست خود، دست به ایجاد ابهامات در انتخابات زدند تا جامعه را با فتنه دچار بحران کنند.

وی افزود: مردم را ماه‌ها درگیر یک فتنه داخلی کردند که تمام برنامه‌های آن خارج از این مملکت برنامه‌ریزی، ساماندهی و سیاستگذاری است.

راشدی بیان داشت: 9 دی حماسه حضور، شعور، آگاهی معرفت و حضور هوشمندانه و مسئولانه مردم در جامعه بود و مردم در این روز بار دیگر با آرمان امام و شهدا و با آرمان‌ها و منویات مقام معظم رهبری تجدید پیمان بستند.

امام جمعه چالوس گفت: حماسه 9 دی به جهانیان ثابت  کرد، مردم در برابر توطئه‌ها بیدار هستند و مملکت خود را دوست دارند،گوش به فرمان رهبرشان هستند و در همه زمینه‌ها حضوری گسترده دارند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی افزود: این دو انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز بوده و دشمنان در فکر ایجاد ابهام و تفرقه میان مردم هستند که باید همه مردم دست به دست هم دهیم، رقابت سالم و طبق قوانین را بیشتر و حضور را گسترده کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار